Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čína vytlačuje světové automobilky, domácí výrobci jsou dravější

Zahraniční automobilky v Číně donedávna očekávaly, že po znovuotevření tohoto největšího automobilového trhu světa po protipandemických restrikcích začnou opět zvyšovat prodeje. Šéf německého Volkswagenu Oliver Blume odjel z únorové návštěvy pozitivně naladěn a podobně se vyjádřila i společnost BMW.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hmm až na to že o ně moc lidí nestojí a ano, radši budu podporovat tradiční automobilky, nebo nás vytlačí a prostě tradiční výrobci skončí, je to o mentalitě, proč myslíte, že Italové podporují domácí výrobce jídel, oblečení atp, vlastně většiny věcí? Stejně tak Francouzi atd atd... no tak si pak řekněte, jestli chcete čínský TikTok ala auto, aby vás špehovalo, aby při každé potíži nebo politické nevoli budete muset řešit nedostupné náhradní díly, nemožnost auto servisovat kvůli blokaci softwarů apod... :-) at žije čína? to snad už od covidu pochopili i největší hlupáci, ne? Rv

0 0
možnosti
JN

dělají to tak nějak po stranicku. Chceš u nás podnikat, tak firma 50/50 a my si očíhneme know how a něco zkopčíme. A až nás přestanete bavit, tak běžte. Jenže to nadutým managerům z německa nedochází do skončení jejich firem. Napřed v Číně a pak i na světovém trhu

2 0
možnosti

Ono se říká, Čína je nové Japonsko, protože technologicky dospívá... jenže je to vše jen kopie know how, není to reálný vývoj, ten západ nikdy nepustil, Čína je jen zdánlivě vyspělá, a stejně jako nyní Japonsko zaostává, protože už do něj není tlačen vývoj tak jako je nyní tlačen do Číny ze západních technologií, dopadne tak zřejmě za deset dvacet let i Čína. Proč tam je směřováno veškeré dění? Je to levná montovna, ok, můžeme si tam nechat vyrobit Škodovky, BMW, případně náhradní díly, ale reálně nevymyslí nové modely s novými technologiemi, zatím je to vše jen kopie, tak jak Japonci v 50. a 60. letech, až poté co jim Amerika poskytla inženýry, kteří jim dali technologické know how, začali být špičkou, ono takto rozdělit kde jsou montovny a kde banky apod. - tedy globalizace ale už přestává fungovat, protože prostě pomalu ale jistě dochází zdroje, takže můžeme čekat, že Číňané postaví pár pěkných aut a tím to skončí...

0 0
možnosti
AV

Pro nás v Evropě je naprosto nepředstavitelné, že by čínská auta mohla být kvalitnější a lepší, než ta evropská. To, co platilo u spalovacích aut, u těch elektrických ale zdaleka neplatí. V nich má Čína navrch.

Evropu čeká osud Nokia – ta si taky myslela, že tlačítkové telefony tady budou navěky, a než prozřela, ujel jí vlak s chytrými telefony. Bohužel , stejně tak si spousta Evropanů myslí, že spalovací auta tu budou navěky, zatímco elektomobilní vlak nabírá rychlost a pomalu se nám ztrácí v dohledu... :-))

3 3
možnosti
PS

Největší know how má USA. Vlastní majoritu nejbohatších firem na světě. A hlavně mají Muska. 😜

1 0
možnosti
RV

Čína má totiž k dispozici celý dodavatelský řetězec elektromobilů - těžba surovin, výroba baterií, výroba čipů. Co z toho má Evropa? Jak by tedy mohla konkurovat, když téměř vše musí nakupovat z Číny?

14 0
možnosti
Foto

Evropa z toho má to, že se má dobře, to je ostatně to, proč to dělá, nebo ty se snad máš kvůli tomu, že musíš nakupovat v Číně hůř než Číňan? já ne

0 6
možnosti
PB

Z EU se časem stane jen zelený levičácký ekoskanzen. A bez fungující ekonomiky zcela ztratí možnost ovlivňovat světové dění.

14 0
možnosti
VA

Nic proti, to už se dávno stalo. Každý, kdo byl v Číně Vám řekne, jak na nás pohlížejí. Evropu berou jako skanzen. Mají z nás legraci a jezdí se sem koukat akorát na historii.

4 0
možnosti
MV

Uz od zapadu ziskali vsechny technologie, ted nas budou valcovat.

Gratuluji vsem, co tam presunuli driv vyrobu s vidinou vetsiho zisku.

Brzo nebudou mit zadny zisk.

10 0
možnosti
JS

Největší rozdíl mezi čínským a "západním" průmyslem... My "jedeme" na tříletých plánech a max desetiletém výhledu oproti pěti a desetiletým plánům a genračních výhledech... Zjednodušeně, tady se "musí" fabtika za deset let zaplatit i se ziskem, Číňan počká se ziskem na syna...

0 0
možnosti
TL

Nj, koupit například BMW, rozmontovat ho na součástky, dokonale okopčit a vyrobit to stejné, pouze levněji. To dokáže jen Čína. Ale nikdy to nebude BMW :P

1 2
možnosti
MR

Jo no, Cinani na to daji funkcni blinkry :)

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!