Diskuze
Výměna baterie v elektromobilu vyjde i na víc než polovinu ceny nového auta
Děkujeme za pochopení.
J24o49s79e85f 73M82i78l31e56r
Bla bla bla, mám v Citigoe 168 článků baterie 60 Ah, jedna stojí při maloobchodním prodeji cca 50 USD x 22 = 1100 Kč x 168 článků je 184 800 Kč. děleno nákupní cenou 500.000 je nyní 37% ceny vozu. A to cena článků pořád klesá. Až bude potřeba výměna, tak to bude na polovině, tj. do 100 000 Kč, což je pětina, žádná polovina. Navíc staré články ještě dlouho využiji u soláru. Ale kdo chce psa bíti, hůl si najde, že pane redaktore !
F78r17a42n84t71i33š52e51k 72N16á71v13a33r73a
Baterie není něco jako displej monitoru. Nebo jen nějaký kondenzátor.
V baterii pracuje chemie. Takže životnost je tam daná.
V69l37a46d43i67m73í49r 91F65i58b25i56g20e91r
Dozvíme se za pár let jak to bude s výdrží současných baterií. Svět motoru testoval Konu a po tuším 30000km baterie stále 100%. Ale cena nové baterie u Kony 1,2 mega to me dražší než to Audi
P18e79t23r 61K50u75č28e94r39a
No to jsem taky viděl a dost jsem na to čuměl. Kona auto nižžší střední. Ta baterka je dražší než to auto. A určitě po 5 letech provozu bude klesat kapacita článků. Až se sníží dojezd a auto bude nepoužitelný. Navíc asi bude na baterce ubejvat nejen kilometrama ale i stářim. Takže zatim je elekromobilita o dost dražšší než bežnej motor. A elektřina se na dobíječkách taky dost prodraží, a to na to ještě stát časem nasadí nějakou spotřební daň.
M41a71r14t14i10n 38K84o89z68á90k
... a mimochodem, k různým výsměšným otázkám jak často měním v autě motor: právěže moc ne když odhlédnu od držáků typu Škoda 1.9 TDI nebo Iveco 2.3 MultiJet, které občas taky jezdí ve druhém, vzácně ve třetím autě. Díky tomu nám třeba předchozí auto najelo 650 000 km a dál s ním nejezdíme jen proto, že se do něj už prostě nevejdeme.
Baterie v ceně poloviny nového vozidla by v podobném elektromobuli byla druhá, možná třetí. A to je to. Podstatný není v tomhle případě primární trh, ale trh sekundární. Tam ta otázka nabývá naprosto jiné důležitosti.
S74t19a58n36i49s20l57a17v 85K50o83r69m25a23n59e42c
Vaše názory na EV vám vymlouvat nebudu. Bylo by to mlácením prázdné slámy.
Firmy mění auta co 3 roky, protože se jim starší auta ekonomicky nevyplatí. Většina lidí a hlavně firmy řeší bezporuchovost jako hlavní parametr, vy se těšíte jak tu ojetinu budete “lacině” pomocí šrotových dílů opravovat. “Do auta se nevejdeme” předpokládám tedy že vozíte lidi za prací, nerozvážíte tovar. Auta měníte často, přitom najezdíte na jednom až 650 tis. km. Kdy tedy pracujete a kolik najedete ročně? Poruchovost starých aut vás nezdržuje od práce? Firmy mění auta aby na starých neprodělávaly, vy abyste ušetřil statisíce, zajímavé... Vaše firma musí být špička v oboru.
Zde si můžete přečíst co na vaše názory říkají odborníci:
http://www.autaprofirmy.cz/tipy/jak-poznat-kdy-je-vhodne-obmenit-firemni-auta
M91a92r19t61i56n 55K74o96z14á70k
"Případně při jízdě v terénu nárazem podlahou zespoda do nějaké hodně tvrdé překážky dojde k velkým škodám i u vozu se spalovacím motorem, pokud by prorazil zespodu olejovou vanu a došlo by k totálnímu zadření motoru."
Demagogie. To se stane komu normálnímu? Když prorazím vanu, zkontroluju kolik oleje teče a pokud moc, dál prostě nejedu. Vanu obvykle v servisu zavaří, motor znovu naplní olejem a jede se dál. Cena odtahu plus oprava za tisícovku a olej. Baterie? Na odpis. Tedy typicky i s celým vozidlem. A to hned na místě.
A jinak měnit motor je potřeba fakt málokdy a když je, koupit ojetý starý motor není u běžných typů až tak náročné. Některé motory třeba z Fiatů Ducato jezdi klidně ve třetím autě. Autobaterie? Sci-fi. Tam je to spíš naopak.
R69a48d63o80s68l55a65v 44J81a58n52ý72r
na motoru jde udělat generálka, žj. výbrus, rozvody.. to přece nestojí jak fungl novej motor. takže je to celý kravina.
natož míchat opotřebený články s novýma. to se snad ani obecně nedoporučuje
J51a92n 68N41o54v55á71k
To míchání článků je záležitostí zapojení baterie a SW v nabíjecí části - zda to dokáže rozlišit a oddělit a každé části baterie poskytnout nabíjecí proud jaký je nejvhodnější.
J32a78n 56N86o67v31á69k
Jednotlivé články z Číny nebo Polska, a výměna článku v baterii u garážníka s vhodným SW v notebooku.
J23a59n 77T77a83r49a30b67a
Je to velice jednoduché. Výrobci li-ion bloků tvrdí, že životnost temperované baterie je nejméně 3000 plných nabíjecích cyklů (=0-100%). Někteří tvrdí že 7000, jiní dokonce 10000.
Ok, vezmu-li tedy tu nejnižší hodnotu 3000 cyklů a baterii 60kWh v autě se spotřebou 20kWh/100km, je životnost baterie 3000x60=180 000kWh, vyjádřeno ujetou vzdáleností = 900 000km.
P67e87t23r 30M50i42c23h72a25l
Od toho odpočítej využitelný spád (běžně se doporučuje 20 - 80%), dále spotřebu na temperaci baterií, občas nějaký ten zkrácený nabíjecí cyklus (třeba z 30 na 60%) a jsi s bídou na polovině z těch 900 tisíc. No a to už se nebavíme o tom, že celková kapacita baterie bude pochopitelně klesat, takže ke konci to auto s baterií 60 kWh a spotřebou 20 nedojede ani z Prahy do Brna.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář
Vysíláme Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...
Zastavením na dálnici riskujete život i pokutu. Odkliďte auto i sebe
Děsivá nehoda u Ostravy, při které přišel o život řidič a dalšího čeká podle všeho vězení, názorně...
Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech
Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...
Jednoduchá a spolehlivá malá mazda je tajný tip z bazaru. Levná však není
Premium Popularita malých městských aut neklesá, ale ceny nových vozů kvůli přísným emisním a bezpečnostním...