Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Elektromobily mohou sebrat práci polovině zaměstnanců autoprůmyslu Německa

Plánovaný přechod na elektrická vozidla připraví během deseti let o práci až polovinu dnešních zaměstnanců autoprůmyslu v Německu, tedy přes čtyři sta tisíc lidí, odhaduje deník Handelsblatt.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

A kdo to bude kupovat ? Někdo má auto, aby mohl tahat přívěs, nákladní/obytný. 1/3 vozidel tvoří tranzity. Jsem zvědavý, jak podnikatel si bude pořizovat tranzit za 2 miliony, do kterého se mu už toho moc nevejde, protože všude budou baterie.

0 0
možnosti
LK

Já si myslím, že každý automobilista by si měl postavit vlastní elektrárnu a ihned to uzákonit.

0 0
možnosti

Asi spatne sklonovani. Pokud se jmenuje Alexander Matuška, tak se prijmeni nesklonuje viz. Ulice Jaromíra Matuška v Ostrave. Jestli se jmenuje Alexander Matušek tak je sklonovani: podle Alexandra Matušeka

0 0
možnosti

"Handelsblatt například upozorňuje, že spalovací motor se skládá přinejmenším z 1 200 součástek, zatímco elektromotor tvoří jen asi 200 součástek."

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/autoprumysl-automobilovy-prumysl-handelsblatt.A200113_120152_automoto_fdv

A nestačilo by prostě jen, kdyby EU vydala nařízení, že každý elektromotor v autě musí mít povinně těch 1200 součástek? ;-D

1 0
možnosti
MG

M11i34r15e86k 20G87a61j62e66r

14. 1. 2020 19:20

Kdyby opravdu hrozilo, ze polovina zamestnancu pri vyrobe aut nebude potreba, tak by ty elektromobily brzo staly maximalne 80% toho, co srovnatelna auta na spalovaci pohon. Nekdo nas tu tedy taha za nos. Mozna to proste bude tak jako s LCD a plasmovymi televizory. Pocatecni cena vysoka a pozdeji prudky propad. Anebo proste budou ti zamestnanci porad potreba, jen budou vyrabet jine komponenty.

4 2
možnosti
VB

pokud bude brzo dělat elektromobily méně zaměstnanců, tak budou mít automobilky brzo menší fixní mzdové náklady a to samozřejmě automobily zlevní, otázka je, co je to to brzo, rozhodně se to nedá očekávat už v příštím týdnu a je hodně pravděpodobný, že to nebude ani v příštím roce nicméně ti zaměstnanci ještě o práci nepřišli a jestli příjdou a nebo nás jen někdo tahá za nos a o práci nepříjdou se zatím neví, každopádně očekávat zlevnění aut o 80% brzo je dost přehnané

0 0
možnosti
LH

Elektromobily ne, ale pomatení politikové a nevzdělaní ekofanatici.

2 5
možnosti
SN

Vyhozeni zamestnanci hromadne prejdou do autoservisů a vznikne samostatny prumysl: Renovace a udrzba vozu se spalovacim motorem.

2 0
možnosti
MS

jen aby misto do autoservisu nepřesli do ilegality,

0 1
možnosti
Foto

Problém není v tom, že Evropa elektromobilitu příliš tlačí, ale to, že evropské automobilky ve vývoji elektromobilů naprosto zaostaly vůči USA a Číně (Tesla USA, BYD China). Ještě hůř jsou na to Japonci. Vývoj baterií také převážně probíhá jinde.

U Berlína už je schválena koupě pozemků na stavbu Gigafactory Tesla, což bude s přehledem největší výrobce elektromobilů v Evropě. V Evropě máme co dělat, aby v budoucnu nebyla většina aut, co se bude prodávat, neevropských značek.

7 0
možnosti
VB

problém není v tom, že v USA a v Číně na elektromobilitu tlačí víc, problém je v tom, že EU na ni tlačí málo, proto ve vývoji zaostáváme, ale začíná se blískat na lepší časy a VW se hodlá jejich vývoji a výrobě intenzívně věnovat, což by mohlo naše zaostání zvrátit, dokud je čas

0 4
možnosti
PS

Celá tahle debata je s blížící se ekonomickou krizí zcela bezpředmětná. Ve chvíli, kdy půjde ekonomika do kytek a lidé začnou přicházet o práci tak veškeré tyhle fantasmagorie typu aut na prodlužku vezmou za své. Bude se naopak vymýšlet šrotovné a podobné, trh pokřivující socialistické nesmysly, aby se vládnoucí squadra udržela u koryt a neskončila na kandelábrech. Uřvaní fakani dostanou pár facek a potáhnou zpět do školních škamen a pijavicím v podobě různých "ziskových" organizací bude zakrouceno krkem (rozuměj odstřiženo financování od státního cecku). A na pár let bude svět zase v pořádku...

5 2
možnosti
VB

svět už nikdy v pořádku nebude a limity na vypouštěné kysličníky zůstanou platné i v době, kdy budou lidé přicházet o práci, v té době se začne vymýšlet, jak podpořit rozvoj elektromobilů a podobné pokřijující levicové nesmysly a rozhodně nebude svět zase pár let v pořádku a ani to, že si to přejeme na tom nic nezmění

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Jednoduchá a spolehlivá malá mazda je tajný tip z bazaru. Levná však není

13. května 2024

Premium Popularita malých městských aut neklesá, ale ceny nových vozů kvůli přísným emisním a bezpečnostním...

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

13. května 2024

Exkluzivně Tesla Y se v roce 2023 stala nejkupovanějším autem nejen v Evropě, ale i na celém světě. Jedná se...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

12. května 2024

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...