Audi RS3 Sportback má 340 koní. Tak rychlou nákupní tašku neseženete

  11:53aktualizováno  11:53
Audi se s novou sportovní verzí modelu A3 pořádně pochlapilo. Model RS3 Sportback má výkonu na rozdávání a tak se na stovku dostane za neuvěřitelných 4,6 sekundy.

Audi RS3 Sportback | foto: Audi

Audi A3 je populární model a na našich silnicích hojně k vidění ve všech produkovaných generacích. Jenže když pohlédneme do nabídky nových skladových vozů nebo mezi ojetiny, najdeme převážně základní benzínový motor 1,6 nebo nejslabší turbodiesel. Audi A3 je prostě primárně auto do města, pravda, luxusnější kategorie a vyšší ceny.

Audi RS3 Sportback

Jenže RS3 Sportback je z úplně jiného těsta. Základní tvary karoserie se sice od běžných variant A3 Sportback zásadně neliší, ale zkušené oko samozřejmě snadno odhalí sportovní náturu RS3. To nejdůležitější je ale skryto pod kapotou. Nová RS3 si vzala za vzor dávnou RS2 ze začátku devadesátých let a tak má pětiválcový přeplňovaný motor o objemu 2,5 litru s ohromujícím výkonem 340 koní, což je v přepočtu rovných 250 kW. Dechberoucí je i hodnota točivého momentu 450 Nm, který je k dispozici již od 1600 až do 5300 otáček. Stejný motor řádí pod kapotou Audi TT RS.

Výkonu má RS3 Sportback hodně, ale velmi důležitým parametrem je i její hmotnost 1575 kilogramů. Není to úplně málo, ale s ohledem na současnou otylost aut je to hodnota výborná a výraznou měrou přispívá ke špičkovým výkonům. Maximální rychlost 250 kilometrů za hodinu nepřekvapí, auto v této rychlosti přiškrtí elektronický omezovač, jinak by jelo zcela jistě i rychleji.

Poklonu však musíme nové audince vyseknout při pohledu na čas, který potřebuje při zrychlení z nula na stovku. RS3 to zvládne za pouhých 4,6 sekundy, což je hodnota přímo snová. Tak rychlou nákupní tašku jinde neseženete a na světlech vás předjede jen pár supersportů.

Audi RS3 Sportback

Potenciální zájemce na jednu stranu potěší pro Audi tradiční trvalý pohon všech kol Quattro, na druhou nepotěší absence manuální převodovky. Nová RS3 Sportback bude totiž dostupná jen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem Stronic. Ten má samozřejmě i manuální režim, ale manuál je manuál.

Podle výrobce bude RS3 docela úsporným autem. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 9,1 litru, což je vcelku přijatelná hodnota. Ale asi ani ten největší optimista nevěří, že se podobným hodnotám přiblíží při ostré jízdě, kterou RS jistě poskytne. Dodejme, že pro nižší spotřebu výrobce vybavil novinku olejovým čerpadlem s proměnnou účinností a alternátor dokáže částečně rekuperovat energii při brzdění.

Audi RS3 Sportback

Jako správný top model řady A3 má novinka řadu vylepšení, kterými se od běžných variant odlišuje. Za nízkou hmotností stojí například kompozitové blatníky, odlehčená jsou i devatenáctipalcová kola. Audi se chlubí, že i srdce RS3 je velmi kompaktní a lehký agregát. Je dlouhý jen 49 centimetrů a váží 183 kilogramů.

Upravený je i podvozek, který má oproti běžné A3 Sportback rozšířený rozchod na 1,528 metru vpředu a 1,564 metru u zadní nápravy. Podvozek je snížený o 25 milimetrů a naopak zvětšené kotouče mají vpředu průměr 370 milimetrů a vzadu 310 milimetrů. A pro milovníky ostrého zvuku je ve výfukové soustavě umístěný ventil, který po stisku tlačítka sport vyloudí ještě hlubší tóny. Změn doznal i interiér se sportovními sedadly a efektním obšitím červenou nití. Nové audi má v základu prvky příplatkové výbavy a nechybí vnější sportovní kit karoserie.

Vcelku překvapující je startovní cena RS3 Sportback. Tedy alespoň ta německá, tuzemskou ještě importér nestanovil. Novinka má stát těsně pod 50 000 euro, což je v přepočtu 1,25 milionu korun. To je slušná částka, především s ohledem na cenu méně ostré verze S3, za kterou si podle českého ceníku Audi žádá 1,13 milionu korun za verzi Sportback a automatickou převodovku Stronic. Audi S3 má taktéž pohon všech kol Quattro, ale pohání jí jen dvoulitrový turbo motor s výkonem 195 kW. Audi S3 je k dispozici i jako třídveřový hatchback, nová RS3 se bude vyrábět pouze jako pětidveřový Sportback.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Najdete na iDNES.cz