Americké limuzíny chtějí zvítězit nad Mercedesem

  10:28aktualizováno  10:28
New York - Nad prodejnou luxusních vozů Cadillac v Rochesteru vlají tři americké vlajky. U Mercedesu v sousedství hvězdy a pruhy vůbec nespatříte. O něco dále na téže ulici je prodejna amerických vozů Lincoln, a tam je dokonce vlajek devět. Lincoln a Cadillac jsou značky nesousí přízvisko "americký luxus". Jejich mateřské firmy Ford a General Motors se nyní pokoušejí dobýt zpět trh s drahými vozy, který jim v USA kdysi patřil.

Nyní mu dominují japonské lexusy (luxusní značka patřící Toyotě), německá BMW a mercedesy. Přidávají se ještě vozy Audi, Jaguar, Saab a Nissan. Aby prorazily proti zahraniční konkurenci, chystají GM i Ford nové modely. U značky Cadillac, patřící GM, je to limuzína CTS a obrovský třítunový luxusní pickup Escalade EXT za 50 tisíc dolarů (asi 1,75 milionu korun). Ford reaguje novou generací lincolnů. Patří mezi ně i nové luxusní limuzíny Town Car. Je ovšem otázka, zda nové modely Lincolnu pomohou.

Minulý rok totiž tato značka vykázala ztráty přesahující osm set milionů dolarů. Wolfgan Reitzle, který měl luxusní značky Fordu na starosti, věřil, že na trhu je stále místo pro americký luxus. Varoval však, že to bude chtít rozsáhlé investice a rozsáhlou generálku dealerské sítě. Ford, jenž se potýká s loňskou ztrátou pět miliard dolarů, s propouštěním a restrukturalizací, odmítl Lincolnu podepsat bianko šek. Na rozíl od Fordova Lincolnu se značka Cadillac vydala lepším směrem. Silná poptávka po limuzíně CTS jí pomohla zvýšit v březnu prodej o 18,4 procenta. Šéf automobilky GM, jíž Cadillac patří, si to pochvaluje: "Po hubených letech se opět pohybujeme kupředu." Firemní plán počítá s novou továrnou ve státě Michigan.

 Automobilka přejímá vývojářské postupy evropských inženýrů. A nad novým hranatým designem dohlíží britský návrhář Simon Cox. Není to jediný Brit, který má pomoci americkým vozům k tomu, aby překonaly mercedesy a BMW. Dalším je Gerry McGovern, kterého angažoval Lincoln, aby změnil jeho image. Stojí před nimi skutečná výzva: přetáhnout k americkým značkám Cadillac a Lincoln motoristy, kteří si už zvykli na design a kvalitu lexusů nebo BMW.

A co je ještě důležitější, automobilky budou muset dosahovat stejné míry zisku jako japonská a německá konkurence. Obě značky své úsilí zaměřily jen na americký trh. Cadillac dokonce odložil svůj plán na vývoz svého nového modelu CTS do Evropy. A Nick Scheele z Fordu říká, že vyhlídky na export lincolnů jsou nulové. Tažení "amerického luxusu" proti německo-japonskému útoku tak bude rozhodnuto na americké půdě. Kurz měny, pošramocená pověst a nevyrovnaná kvalita však nyní tlačí značky Cadillac a Lincoln do defenzivy.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz