Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i97n77d41ř95i59c68h 89L64u15k15e30š 3869914823600

ACC nei lepsi nez vyjezdeny, predvidavy ridic. Reaguje az ex post. Kdo jezdil s kamionem treba s cisternou, drevotriskou, hlazenkou nebo jinym materialem, ktery musel vezt jak v bavlnce, tak ten kouka co dela kildne desate auto pred sebou a predvida. Sundam nohu daleko driv, nez by panicky brzdil ACC. Prizpusobim jizdu i kdyz se rozsviti brzdovky o pet sut prede mnou. To ACC neumi. U nakladaku tohle predvidani a vyhnuti se prudkym zmenam rychlosti usetri hodne nafty a razeni. Jinak to funguje i opacne. Chci predjizdet, porad sleduju situaci a zrychluju uz za autem, ktere chci predjet. ACC se nalepi s nastavenym odstupem az za nej a znovu zacne nabirat rychlost az kdyz jste v levem a pred sebou je volno. Ale to trva a davno je za vama nekdo, kdo leti 180...

+39/0
doporučit
8.1.2020 7:42

J57a48n 27K39u75l73i40š 6432835768687

No, je to logické, s informací jenom o jednom autu předemnou to jinak nejde. Pokud o sobě bude vědět více aut, bude to něco jiného. Především rozjezdy na semaforech...

+27/−1
doporučit
8.1.2020 0:05

J16a72r74o77s91l30a13v 78D77u45n96d84a 1593482456730

Odborníci ČVUT zjistili, že adaptivní tempomaty používají PID regulátory a mají určité zpoždění reakce na podněty...

+22/0
doporučit
8.1.2020 0:15

Z40u81z11a25n82a 82H96a82i92d71e13r 5546326342473

Já s adaptivním automatem jezdím hlavně na dálnici. Je to super hlavně v mlze nebo při špatné viditelnosti když prší.

Samozřejmě provoz kontroluji a mám nohu jemně položenou na plynu, či brzdě, pokud se blížím k více vozidlům.

Je pravda, že automat zbrzdí moc nebo nepřiměřeně rychle přidá z 50 na 80km, je to asi špatně nastavené. Toto si ale sama pohlídám a pokud vím, že nepotřebuji auto tolik přibrzdit, tak šlápnu na plyn a jízdu kontroluji.

Jinak to má výhodu v tom, že auto samo začne pozvolna brzdit motorem, hlavně u automatů je to velká výhoda. U ručně řazeného auta se to dá ovládat samozřejmě lépe, ale u automatů je to super.

+14/0
doporučit
8.1.2020 4:43

K97a22r81e10l 83M91a39z36a37č 3667873136829

Tohle je problém - elektronické asistenty se často chlubí, že některé situace vyřeší za řidiče. Prostě lidé na různé asistenty spoléhají a přestávají myslet.

Čím více bude takových asistentů, tím méně lidé umějí jezdit a alespoň v základu rozumějí autům.

Dva příklady: motoristický novinář (sic!) byl rozladěn, když testovaný vůz neměl upozornění na nutnost výměny oleje. Dřív většina motoristů přece věděla, že olej musí měnit co 1-2 roky nebo po 10-15 tis. km. Nebo: na dálnici dochází v zimě k častějším kolizím, protože řidiči spoléhají na to, že mají zimní pneu a jedou 130 i když podmínky na silnici pro to nejsou - a to je přesně ono - spoléhají na to, že mají přece zimní gumy a vůbec nepřemýšlí o tom, že jen ty gumy nestačí.

+31/−6
doporučit
8.1.2020 2:04

L21u50b41o79š 36H38a65j12š11m75a52n 4321890772940

Bojím se, že z jakoukoliv technikou nepůjde, aby na semaforech rozjela všechna auta najednou. A to z jednoho prostého důvodu. Na červenou od sebou stojí cca metr daleko. Už jen při 20 km/h potřebuješ alespoň 5 m bezpečný odstup.

+7/0
doporučit
8.1.2020 6:49
Foto

P98e57t10r 33K55a21d59l86e47c 1650453887478

Když vezmu v úvahu, že každý další řidič v koloně reaguje na brzdící auto před sebou s určitým zpožděním, přijde mi logické, že aby udržel bezpečný odstup, zpomalí na nižší rychlost, než ten před ním. A že to stejné dělá i stroj, mi přijde rovněž logické.

BTW jsou elektronické asistenty nebo elektroničtí asistenti?

+6/0
doporučit
8.1.2020 6:26

J52i73ř86í 26S93c92h98w80a30c70h 8748944948806

Regulační soustava složená z cca 10+ "sériových prvků" s dobou reakce každého z nich cca 2 sekundy, kdy poslední auto reaguje až o cca 20 sekund později, je nestabilní a samozřejmě se nutně musí "rozkmitat". Asi by nebyl až takový problém tu reakční dobu tempomatu zkrátit, ale v normálním provozu by to nebylo zcela optimální, kdyby tempomat ihned kopíroval změnu rychlosti auta před ním. Já bych tedy něco takového rozhodně nechtěl.

Rozhodně si nemyslím, že kolona z "průměrných řidičů" funguje lépe než ty tempomaty. Nějaký extra výběr by to možná zvládl lépe, ale průměr rozhodně ne. Takže s titulkem článku nesouhlasím. ;-)

+5/0
doporučit
8.1.2020 15:49

Z94d20e16n56ě61k 12W60o41l38f 9181870797375

Teda, to je opravdu čerstvá zpráva, tu studii jsem viděl už minimálně před měsícem. Ale co chci, nemám premium :-)

+5/0
doporučit
8.1.2020 9:24

R98o90m53a41n 70Č92e76r64n58ý 5120643162943

pánům vědcům děkuji za zjištění ... já jsem ale s jeho fungováním nadmíru spokojený a už bych se jen velmi nerad vracel zpět

+6/−1
doporučit
8.1.2020 9:51

J84i94ř27í 36V38e57l59í25š77e91k 8369594870373

Úsměvné, že článek z hybrid.cz z 16. prosince už je v lednu na iDnesu :-).

Měli to zkusit výhradně jen s elektromobily, které nemají prodlevy při řazení a reagují okamžitě. Možná by se ukázalo, že právě to je ta brzda provozu.

+10/−6
doporučit
8.1.2020 6:13
Foto

A45d90o42l58f 17J16e22r71s80á39k 3271425349123

A není to tak, že adaptivní tempomat je bezpečnostní prvek? Kvůli kolonám jej určitě nevymysleli.

+4/0
doporučit
8.1.2020 10:31

V14á40c61l14a91v 55D16o75k45s21a81n59s32k76ý 5831232609158

Nechápu proč je tady tenhle nesmysl znovu? Bylo to stupidní už poprvé a je i teď. To není žádná chyba, nýbrž logické řetězení. Pokud auto zpomalí např. z 80 na 60 tak další auto musí zpomalit na nižší rychlost než 60, protože v době zpomalení mezi tím zkrátí vzdálenost a tudíž nedrží tu předepsanou. A to se logicky děje kaskádovitě až k tomu 12. A přesně z toho důvodu dochází v dlouhých kolonách až k zastavení byť provoz ve předu nestojí. Vy jste mi vědátoři.

+4/0
doporučit
8.1.2020 9:16

J21o14s49e28f 66Č68e16r97v88e71n33i45c96k20ý 9249354231723

Má to cenu komentovat? Nikde jsem nikdy nečetl, že zrovna ACC má vyřešit to, co ČVUT zkoumalo, že se má chovat racionálněji než lidský řidič. Je to jen pomůcka pomáhající ve vztahu k autu jedoucímu bezprostředně přede mnou.

Já ACC využívám k plné spokojenosti hojně a to třeba i v delších vesnicích při jízdě 50tkou.

+8/−5
doporučit
8.1.2020 6:53

M61a74r55t95i80n 39F25i95l47i35p56c89z93y96k 3261651375223

ACC mi slouzi dobre, pokud je prazdna nebo poloprazdna silnice. I v pripade nastaveni nejmensiho odstupu ale reaguje zbrkle a zacne pribrzdovat zbytecne daleko za prede mnou jedoucim vozidlem. Cili je nutne zacit predjizdet nejpozdeji zhruba 60-70m za predjizdenym autem pri 100km/h, coz casto vzhledem k hustote provozu neni mozne. Normalni ridic muze za pred nim jedoucim vozidlem plynule zrychlovat az dejme tomu 10-15m za vozidlem a teprve pak podle situace zahajit predjizdeni.

+4/−1
doporučit
8.1.2020 9:39

Z97d64e21n93ě44k 85M56o26r13á21v74e83k 5487178518693

Takže titulek zase špatně - žádné zhoršování zjištěno nebylo, protože ani nedošlo k porovnání tempomatu s chováním řidiče. Závěrem testu je, že jsou reakce tempomatů podobné jako když řídí člověk.

+3/0
doporučit
12.1.2020 12:15

M49a98r39e64k 18H67r87u50b72y 6677722421818

Tak to je vazne prekvapive zjisteni. Regulacni soustava neobsahuje zadny tlumici prvek, takze se amplituda zvysuje.

To nemuseli zkouset, to je jasne na prvni pohled. Tempomat nevidi dal nez na auto pred sebou a tim padem nemuze predvidat.

+3/0
doporučit
8.1.2020 11:09

J39i48r80i 54C85i22h24a17k 9497794207206

To je ale pitomý průzkum a jediné, co ukazuje, jak masivně se nedodržuje na silnicích rozumná a bezpečná vzdálenost mezi vozidly. I když na svém tempomatu nastavím minimální vzdálenost, tak stejně když jedu, každou chviku se přede moje auto někdo zařadí.

+3/−2
doporučit
8.1.2020 9:15

V34l22a22d83a 71S50i18m81o51n36i75k 3669973563895

Rozhodně ACC je dobrý prvek k bezpečnosti, i kdyby pomohl "pořešit" jenom jednu krizovou situaci.

+2/0
doporučit
8.1.2020 9:27

K96a33r53e70l 27K82r83á30l 8818364134921

Já si hlavně myslím, že adaptivní tempomaty mají za úkol něco jiného a tím je bezpečnost. Žádný řidič totiž nedokáže dodržovat minimální bezpečnou vzdálenost od auta před ním celou dobu obzvláště u delších jízd. V tomto je podle mě kouzlo adaptivních tempomatů. Navíc různé automobilky mají různou inteligenci ACC a jak se říká když dělají dva totéž nikdy to není totéž.... Takže takhle paušálně tvrdit, že tato technologie možná zhoršuje dopravní zácpy je hodně diskutabilní....

+2/0
doporučit
8.1.2020 9:00

K30a38r54e41l 58F58a53j96t 5428742371873

No to je objev ... to musí být jasné každému kdo trochu uvažuje a párkrát ho zapnul

+2/0
doporučit
8.1.2020 8:58

M95i32c34h10a86l 21M14o87u87c64h34a 8205265360494

ACC používám prakticky ve všech možných situacích a funguje velmi dobře. Při nastavení nejkratšího odstupu funguje docela odvážně, rozhodně se za přede mnou brzdícím autem na dálnici drží blíže, než lidský řidič. Až mě to zpočátku občas vystrašilo a raději jsem začal sám brzdit intenzivněji. Nyní, po ca 80 tisících km, mu už plně důvěřuji a do brzdění mu nekecám :)

+2/0
doporučit
8.1.2020 7:07

V92l51a38d91i12m45i47r 24P60ř22i80b43y17l 8482136911639

A jaké řešení chlapci navrhují? Dokud auta mezi sebou nebudou komunikovat, obávám se že výrazně jiné řešení neexistuje.

+2/0
doporučit
8.1.2020 6:43

K57a25r82e30l 60W59e29r93b25i97t15z42k73y 6293312428315

tak to je objev!! kdyby nebylo Kolumba, tak snad jako objevit ameriku. Někdo jim už řekl že zkoumali dobře ale špatnou věc? adaptivní tempomat je primárně navržen na zvýšení bezpečnosti a pomoc řidiči. že se chová jako řidič, je naprosto logické. dovolím si i tvrdit, že kdyby jej měli všichni, tak ubyde zácep způsobených tím, že čumilové se zajímají o havárii v druhém směru ....

+3/−3
doporučit
8.1.2020 7:46

D14a14v90i46d 45P84e59š83e19k 3493731398700

Tyto systemy maji zasadni vadu, a to ze jsou zalozeny na chybne ekonomicke strategii. Kazda jednotka jedna podle toho co je pro ni nejlepsi a tim si navzajem mohou skodit (zbytecne se zpomalovat).

Strategie zalozena na Nashovych principech yby byla efektivnejsi a eliminovala by soucasne nedostatky. Bohuel by to vyzadovalo, aby auta mezi sebou komunikavala a tady narazime na lidskou nedostatecnost. Nash rekl, ze nejlepsiho vysledku se dosahne, kdyz jednotky delaji to co je nejlepsi pro ne a zaroven co je nejlepsi pro skupinu. Znamena to, ze kdyz prvni auto zpomali o 10km/h, tak ostatni zpomali take o stejnou rychlost, ajko by prvni ridic slapnul automaticky na brzdu i vsech, kteri jedou zanim. A tady nastava problem s lidmi, protoze ziji ve starsi teorii a maji obavu z velkeho bratra... auta by musela byt anonymni jednotky pohybujici se po trase urcitou rychlosti a tomu by se urciti jedinci meli problem se prizpusobit

+2/−1
doporučit
8.1.2020 9:42

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...

Najdete na iDNES.cz