Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá comeback dieselových technologií. Podle jeho názoru je ovšem nutné konstruovat jednodušší motory než dosud.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ano, i takové profesorské kapacity berou desátky od šejků ze zálivu. Hlavně nepřerušit nesmyslný ropný koloběh, který nás pomalu, ale jistě zabíjí..

Renesance dieselů je nesmysl. Opět jeden "rozhněvaný, starý, bílý muž"...

0 0
možnosti

H62o61n67z27a 55T44a64r

19. 7. 2019 17:28

Jsou vozidla se spalovacím motorem čistší než elektromobily?

http://www.hybrid.cz/jsou-vozidla-se-spalovacim-motorem-cistsi-nez-elektromobily

0 0
možnosti

Pokud nebudou výměnné stanice na akumulátory, kde člověk přijede a za deset mimut odjíždí po zaplacení, tak to pro mne pozbývá smyslu.

0 0
možnosti

Vemanne stanice nebudou, takze to nemusite ani do budoucna resit, mate to jednoduche...

4 0
možnosti

Renesance diselů se nevylučuje, pokud výrobci zvládnou snižovat emise a zvýšit spolehlivost. Některé současné benzíny páchnou také strašně, ale u dieselů bude vždycky problém s NOx. Je to dáno fyzikálně chemickýni podmínkani ve spalovací komoře, které jsou odlišné od benzínu i PLG a CNG.

Jakkoli, vývoj naftových motorů pravděpodobně nijak zásadně neovlivní vývoj BEV a ani HEV. Spíše se to dotkne prodejů benzínových motorů. To je jasná konkurence.

Všechno ostatní je sen dalšího starého pána, který nostalgicky vzpomíná na zlatou éru FOSEV.

4 2
možnosti

Jedna opomenutá výhoda elektromobilu - i když ho přečipuju, nebudou se za mnou zvedat oblaka dýmu, jak se někdy děje i u leckdy nových nafťáků

4 2
možnosti

J14a20n 64M11a25l67ý

16. 7. 2019 9:24

Neodborné zásahy do ŘJ by se dělat neměly. Zkuste to u elektromobilu a můžete vyrobit bombu;-)

1 1
možnosti

J46a45n 34M69a83l35ý

16. 7. 2019 8:06

Na elektrocestu se automobilky vydávají jen kvůli ekovýpalnému za produkci CO2 flotily v měřícím cyklu. Eu to dělá kvůli celkovému snížení emisí CO2. Druhý a pozitivní dopad, je samozřejmě tvorba emisí ve městech. Jistě, tady se můžeme dohadovat, neb moderní diesely jsou velice čisté (i z pohledu NOx), byť ne nulové. Ve městech však nejde o CO2, ale především o prachové částice, víření prachu a NOx. Zde ani elektromobil neznamená absolutní čistotu, vyjma NOx. Ovšem, pokud se neomladí vozový park, neudělají obchvaty měst, nebudeme se zabývat plynulostí dopravy místo zpomalování, nevystaví PR parkingy, nebude jezdit bezemisní MHD, tak k výraznému zlepšení ve městech stejně nedojde. Ale budiž, jdeme na cestě. Mne osobně se moc líbí hybridy, třeba taková Toyota Prius. Ve městě téměř nulové emise a mimo město kombinace. To nás čeká i u větších aut, limuzíny a SUV, v kombinaci s dieselem. Problémem však je, že je to bude (je) kombinace nejsložitější techniky z obou pohonů, ale především uhlíková stopa hybridů je daleko větší něž klasických spalováků a to i s poměrně příznivým energetickým mixem. Takže ve skutečnosti po vzoru EURO4 - EURO 5 a vrcholící aférou dieselgate, jen úlitba k měřícímu cyklu, ale skutečný ekologický přínos nula, resp. ještě horší.

0 0
možnosti

A co takhle strategicky problematická závislost Evropy na dovozu fosilních paliv, které v EU nejsou a jejich dovozem se financují povětšinou nepřátelské státy? Takhle daleko pan odborník nepřemýšlí, možná by to měl přenechat rozumnějším.

3 6
možnosti

...zatímco lithia,kobaltu, manganu, mědi atd. je v EU spousta,že? ;-) Ano vím, že něco lithia nám leží na haldách,ale to asi EU dlouhodobě nevytrhne...

2 0
možnosti

Já měl průměrnou spotřebu u Toyoty Prius III generace 3,9 l/ km, u IV generace 3,7 a s plug-inem se dá jezdit pouze za 2,8 l a v technickém průkazu uvádí Toyota spotřebu 1,1 a emise 22. Po D1 při 130tce a 300 km spotřeba 3,8!

1 0
možnosti

J73a13n 31M78a85l65ý

16. 7. 2019 8:16

Já mám Prius rád. Ale tady asi nejvíce vidíte nesmysl ekologie. Dle měřícího cyklu 1,1 a 22g CO2, čímž se snižuje krásně flotilový průměr. V Realitě je to minimálně o 350% více.....

2 0
možnosti

Ještě k tomu stoupajícímu prodeji náhradních dílů - ono to může být také tím, že se vyrábějí čím dál složitější a choulostivější auta. Ty pak potřebují dříve a častěji opravovat, takže to by mohlo znamenat ten stoupající prodej náhradních dílů.

Nebo taky lidé ne že nechtějí elektromobily. Jim stále slouží ty poslední kvalitně vyrobené auta a tak si raději relativně snadno opraví to staré, než aby si koupili více poruchové nové.

1 0
možnosti

Nebo s nimi auta jezdi mnohem vice nez driv, a tak se dostanou na najezd, kde drivjsi auta byla na srotaku, a pritom se jim jeste porad vyplati nechat auto spravit - kde je realita tezko rict, ale moderni auta poslednich 20 let obecne vydrzi mnohem vice nez ty stare (a ano i drive se nasly drzaky co najely pul milionu a vice, ale to byly rarity, o kterych se psalo pak v casopisech, dneska ma pul milionu "kazda druha" octavie - jen se v bazaru prodava oficilane se 150 000....)

2 0
možnosti

Pohled člověka, který si myslí, že ropa bude k dispozici na věky.

6 10
možnosti

Ale ona bude k dispozici navěky. Jen bude postupně zdražovat. V současné době jsou (často díky globálnímu oteplování) objevována další a další obrovská ložiska. Třeba v Grónsku už vědí, že budou 10x bohatší než v Kuvajtu. Rusové posilují Severní flotilu, aby hájila zjištěná naleziště Severním ledovém oceánu. Jsou tak bohatá, že jim to stojí i za námořní válku s Američany či Kanadou.

4 5
možnosti
  • Nejčtenější

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí

16. května 2024

Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

14. května 2024

Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech

13. května 2024

Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...

Kolínskou Toyotu poprvé povede Čech. Respektovaný odborník, co zná Japonsko

18. května 2024

Novým prezidentem kolínské automobilky Toyota Motor Manufacturing Czech Republic se od června stane...

Nebezpečí nepřijde samo, musí se vyhledávat. Štreku do Atén zdolal i trabant

18. května 2024

Zdvojnásobte cestu do Chorvatska, vynechte dálnice a vezměte auto, ve kterém jste na dovolenou...

V Divišově chystají elektrickou Jawu. EL-NICO bude karbonový unikát

17. května 2024

Divišovský výrobce motocyklů Speedway Factory (dříve Jawa Factory) a Vysoká škola Liberec dokončují...

Dva druhy vulgarit za volantem. Jeden uleví přetlaku, druhý je nebezpečný

17. května 2024

Nadáváte za volantem? A jaké nadávky používáte? A nadáváte přímo konkrétnímu člověku nebo spíše jen...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!