Diskuze

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá comeback dieselových technologií. Podle jeho názoru je ovšem nutné konstruovat jednodušší motory než dosud.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Ano, i takové profesorské kapacity berou desátky od šejků ze zálivu. Hlavně nepřerušit nesmyslný ropný koloběh, který nás pomalu, ale jistě zabíjí..

Renesance dieselů je nesmysl. Opět jeden "rozhněvaný, starý, bílý muž"...

0 0
možnosti
HT

H71o92n77z73a 51T54a53r

19. 7. 2019 17:28

Jsou vozidla se spalovacím motorem čistší než elektromobily?

http://www.hybrid.cz/jsou-vozidla-se-spalovacim-motorem-cistsi-nez-elektromobily

0 0
možnosti
RA

Pokud nebudou výměnné stanice na akumulátory, kde člověk přijede a za deset mimut odjíždí po zaplacení, tak to pro mne pozbývá smyslu.

0 0
možnosti
MK

Vemanne stanice nebudou, takze to nemusite ani do budoucna resit, mate to jednoduche...

4 0
možnosti
PHH

Renesance diselů se nevylučuje, pokud výrobci zvládnou snižovat emise a zvýšit spolehlivost. Některé současné benzíny páchnou také strašně, ale u dieselů bude vždycky problém s NOx. Je to dáno fyzikálně chemickýni podmínkani ve spalovací komoře, které jsou odlišné od benzínu i PLG a CNG.

Jakkoli, vývoj naftových motorů pravděpodobně nijak zásadně neovlivní vývoj BEV a ani HEV. Spíše se to dotkne prodejů benzínových motorů. To je jasná konkurence.

Všechno ostatní je sen dalšího starého pána, který nostalgicky vzpomíná na zlatou éru FOSEV.

4 2
možnosti
PD

Jedna opomenutá výhoda elektromobilu - i když ho přečipuju, nebudou se za mnou zvedat oblaka dýmu, jak se někdy děje i u leckdy nových nafťáků

4 2
možnosti
JM

J34a13n 19M82a96l36ý

16. 7. 2019 9:24

Neodborné zásahy do ŘJ by se dělat neměly. Zkuste to u elektromobilu a můžete vyrobit bombu;-)

1 1
možnosti
JM

J34a57n 18M54a86l14ý

16. 7. 2019 8:06

Na elektrocestu se automobilky vydávají jen kvůli ekovýpalnému za produkci CO2 flotily v měřícím cyklu. Eu to dělá kvůli celkovému snížení emisí CO2. Druhý a pozitivní dopad, je samozřejmě tvorba emisí ve městech. Jistě, tady se můžeme dohadovat, neb moderní diesely jsou velice čisté (i z pohledu NOx), byť ne nulové. Ve městech však nejde o CO2, ale především o prachové částice, víření prachu a NOx. Zde ani elektromobil neznamená absolutní čistotu, vyjma NOx. Ovšem, pokud se neomladí vozový park, neudělají obchvaty měst, nebudeme se zabývat plynulostí dopravy místo zpomalování, nevystaví PR parkingy, nebude jezdit bezemisní MHD, tak k výraznému zlepšení ve městech stejně nedojde. Ale budiž, jdeme na cestě. Mne osobně se moc líbí hybridy, třeba taková Toyota Prius. Ve městě téměř nulové emise a mimo město kombinace. To nás čeká i u větších aut, limuzíny a SUV, v kombinaci s dieselem. Problémem však je, že je to bude (je) kombinace nejsložitější techniky z obou pohonů, ale především uhlíková stopa hybridů je daleko větší něž klasických spalováků a to i s poměrně příznivým energetickým mixem. Takže ve skutečnosti po vzoru EURO4 - EURO 5 a vrcholící aférou dieselgate, jen úlitba k měřícímu cyklu, ale skutečný ekologický přínos nula, resp. ještě horší.

0 0
možnosti
MK

A co takhle strategicky problematická závislost Evropy na dovozu fosilních paliv, které v EU nejsou a jejich dovozem se financují povětšinou nepřátelské státy? Takhle daleko pan odborník nepřemýšlí, možná by to měl přenechat rozumnějším.

3 6
možnosti
JJ

...zatímco lithia,kobaltu, manganu, mědi atd. je v EU spousta,že? ;-) Ano vím, že něco lithia nám leží na haldách,ale to asi EU dlouhodobě nevytrhne...

2 0
možnosti
VV

Já měl průměrnou spotřebu u Toyoty Prius III generace 3,9 l/ km, u IV generace 3,7 a s plug-inem se dá jezdit pouze za 2,8 l a v technickém průkazu uvádí Toyota spotřebu 1,1 a emise 22. Po D1 při 130tce a 300 km spotřeba 3,8!

1 0
možnosti
JM

J71a97n 71M76a23l77ý

16. 7. 2019 8:16

Já mám Prius rád. Ale tady asi nejvíce vidíte nesmysl ekologie. Dle měřícího cyklu 1,1 a 22g CO2, čímž se snižuje krásně flotilový průměr. V Realitě je to minimálně o 350% více.....

2 0
možnosti
ZM

Ještě k tomu stoupajícímu prodeji náhradních dílů - ono to může být také tím, že se vyrábějí čím dál složitější a choulostivější auta. Ty pak potřebují dříve a častěji opravovat, takže to by mohlo znamenat ten stoupající prodej náhradních dílů.

Nebo taky lidé ne že nechtějí elektromobily. Jim stále slouží ty poslední kvalitně vyrobené auta a tak si raději relativně snadno opraví to staré, než aby si koupili více poruchové nové.

1 0
možnosti
MK

Nebo s nimi auta jezdi mnohem vice nez driv, a tak se dostanou na najezd, kde drivjsi auta byla na srotaku, a pritom se jim jeste porad vyplati nechat auto spravit - kde je realita tezko rict, ale moderni auta poslednich 20 let obecne vydrzi mnohem vice nez ty stare (a ano i drive se nasly drzaky co najely pul milionu a vice, ale to byly rarity, o kterych se psalo pak v casopisech, dneska ma pul milionu "kazda druha" octavie - jen se v bazaru prodava oficilane se 150 000....)

2 0
možnosti
ZM

Pohled člověka, který si myslí, že ropa bude k dispozici na věky.

6 10
možnosti
GK

Ale ona bude k dispozici navěky. Jen bude postupně zdražovat. V současné době jsou (často díky globálnímu oteplování) objevována další a další obrovská ložiska. Třeba v Grónsku už vědí, že budou 10x bohatší než v Kuvajtu. Rusové posilují Severní flotilu, aby hájila zjištěná naleziště Severním ledovém oceánu. Jsou tak bohatá, že jim to stojí i za námořní válku s Američany či Kanadou.

4 5
možnosti