Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvKonstrukce motorky působí celkově větším a bytelnějším dojmem, než byste od třístovky s průměrným výkonem čekali. Velká nádrž a plasty kolem ní pocit jen umocňují. Že nejde o závoďák prozradíte okolí hned po nastartování.
Vodou chlazený jednoválcový motor má dva vačkové hřídele a čtyři ventily. Disponuje maximálním výkonem 34 koní při 9500 otáčkách. „Krouťák“ dosahuje vrcholu 28 Nm v 7500 ot/min. Pro jednoho nadšeného cestovatele tak akorát.
Na rozjezdy je třeba si zvyknout. Část testu jsme absolvovali i ve dvou a zprvu jsme trochu bojovali. Motor nemá sílu odspodu, a tak při rozjezdu musíte použít víc plynu, než byste chtěli. Pravda je, že tomu nepomáhala ani dost jedovatá spojka. Motorka dostala zřejmě v testu před námi dost zabrat: při převzetí neměla spojka ani milimetr vůli a zabírala na posledním půlcentimetru. Řidiči s kratšími prsty by jistě ocenili příplatkové stavitelné páčky.
Při jízdě je ideální držet motor mezi 5 až 7,5 tisíci otáček. Jednak máte k dispozici většinu kroutícího momentu a i vibrace jsou minimální.
G 310 je hodně hravá. Libuje si na pomalejších okreskách s ostrými zatáčkami a v pohodě si na ni dáte i polňačku a lehký terén. Pro tyto případy má zakrytovaný spodek motoru a plastový deflektor před chladičem. Ten má za úkol zastavit odletující kamínky od předního kola.
Na rychlé přesuny po dálnici raději zapomeňte
Motorka sice bez problémů dosáhne tachometrové rychlosti 150 km/h, ale jet se tak dlouho nedá. Po chvíli necítíte chodidlo od vibrující stupačky a pravou ruku na plynu také neudržíte. V zrcátkách tou dobou vidíte už jen rozmazaný obrys dění za vámi. Na to však rychle zapomenete, jakmile se vrátíte na okresku.
Určitě se sluší dodat, že testovaný exemplář byl dost syrový. Měl najeto pouhých 1400 kilometrů a je tedy pravděpodobné, že po dalším nájezdu se motor postupně zklidní.
Při stovce točí motor na šestku 6 tisíc otáček. Ve 145kilometrové rychlosti už je to 9 tisíc a rozhodně nejde o cestovní rychlost, kterou byste chtěli jet delší dobu. Ale je dobré vědět, že když potřebujete, máte rezervu.
Perfektní podvozek a vidlice se zvětšenými zdvihy
Nerovnosti žehlí podvozek bez problémů. Motorka se sice neustále pohupuje, ale je jistá a čitelná. Pohodný je i vzpřímený posaz na nízko posazeném sedle.
Velkou devizou endura je minimální spotřeba, která šla během našeho testu stále dolu. Přebírali jsme ji s průměrem 4,5 litru na sto kilometrů a dostali se na 4,2. Motorce jsme sice neubližovali, ale rozhodně jsme ji nešetřili.
Kdo má kus rozumu a chce se před koupí „velké“ motorky vyjezdit, je pro něj G 310GS dobrá volba před vstupem do světa silných strojů. Ceník startuje na 151 tisících korunách.