Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

První elektroškodovka je městský čipera. Při výletech dál nevěřte dojezdu

První den školního roku představí Škoda svůj nový elektromobil. Velkému a mohutnému Enyaqu ovšem už přes půl roku prošlapává cestu nejmenší škodovka, která loni přepřáhla na elektřinu. Vyzkoušeli jsme, jak se první sériově vyráběný elektromobil značky Škoda nabíjí a vybíjí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Půl miliónu za citygo?

Děkuji, nechci.

2 1
možnosti

No, ono tohle je docela zajímavé téma. Samotná baterka bude stát dejme tomu 160.000, pro nákup možná 100, těžko říct. VW se chlubí, že nakupuje baterky pod 100€ za kWh, což by bylo asi 4000€ za baterku do e-Cíga. To přibližně souhlasí. E-Cígo je ale dražší o cca 250.000 a to se mluví o tom, že je cena dotovaná. Elektromotor je přitom mnohem jednodušší než spalovák. ale holt člověk platí i vývoj a vše ostatní. To je u spalováku už dávno splacené.

1 0
možnosti
Foto

J56i79r18i 85B29r63a18d

1. 9. 2020 11:22

Ona přijde pořádná kocovina u těchto aut až přijde čas výměny baterií. To budou nejspíš ojetiny neprodejné. Ale s tim asi automobilky počítají a těší se na větší obrat s prodejem nových vozů.

3 3
možnosti

Ona to v reálu nebude taková katastrofa.Podobná argumentace v diskuzích zaznívala u elektrokol,kde baterie stojí kolem 15k - ve finále se baterie dají zrepasovat za cca 6k s původní kapacitou.

0 0
možnosti

30 km jedete a pak 50 tlačíte. skvělá věc, po tom touží každý

0 5
možnosti

Tak nějak přemýšlím o tom, proč se tedy ty elektrické "křápy" prodávají stále více a ty klasické spalováky ( nic proti ) pořád míň. Teď nemyslím absolutní čísla, to pořád "klasika" vede, ale trendy prodejů :-)

2 0
možnosti

Koupím to samé v betonu za půlku. A mám 250 na pokuty za stání a benzín a dojedu kam chci, kdy chci.

Kdyby stálo 299 mělo by to možná smysl

1 0
možnosti

Hm,průměrný věk aut v ČR je 14 let,ale počítejme 10.Takže budete mít 250k na 10 let,tedy 2k měsíčně na provoz a pokuty za parkování.V Horní dolní by se to asi dalo zvládnout,v Praze opravdu ne.

2 0
možnosti

Fascinují mě zastánci e-krámů, jelikož jim očividně chybí ekonomické, provozní i ekologické argumenty, ve všech těchto ukazatelích ten jejich zázrak propadá zcela stejně jako propadl už první automobil na baterie, který tu byl cca 50 let před autem na naftu, uchylují se k napadání typu nejvíce keců mají lidé, kteří v tom nikdy neseděli nebo auto na elektřinu topí téměř okamžitě. Čím jen dokazují, že naprosto nechápou podstatu problému a nesmyslnosti toho jejich zázraku.

1. Problém není jak rychle to topí, problém je že i kdyby to topení žralo jen 2kWh, což je ve skutečné zimě naprostý nesmysl, tak za 2 hodiny jízdy nebo státní sežere v případě toho krámu od škodovky 11 % teoretické a letní kapacity baterie, v zimě to bude cca 20 % reálné kapacity baterie, čili si jako majitel musíte vybrat umrznout nebo doufat že to ještě chvíli pojede a já dojedu dříve než umrznu.

2. Apropo žádné z stovek perpetuum mobile, které v historii lidstva vznikli také nevlastním a přesto si jsem jist, že všechny jsou podvod a nesmysl.

1 6
možnosti

Na tohle jsem se jako první ptal známé,která s elektromobilem už dva roky jezdí po Praze - lakonicky odpověděla,že zatím neměla problém a topení v zimě je v pohodě.

4 0
možnosti

Celý článek si člověk říká, že to je docela hezká hračka do města, než narazí na ten poslední řádek. Za tohle půl milionu? Cenu dvou podobných aut bez elektromotoru? 10% budiž, 20% smutné, ale někdo to dá, ale 100% navíc?

4 0
možnosti

Tak, tak. Ta cena to úplně zabije. Mě osobně by se takové auto na dojíždění do práce (je to kousek) i líbilo. Ale za tu cenu? Ani omylem.

2 0
možnosti

Pán se tady přiznal že porušil dopravní předpisy tím že jel bezdůvodně pomalu a nic se neděje. Ale možná už za to dostal pokutu a tak to tady klidně napsal.

0 5
možnosti

Ono to nebylo bezdůvodně. Lépe jet pomalu, než zůstat stát.

Mimochodem lidé, kteří jsou nervózní z pomalé jízdy někoho jiného tak, že jej obviňují z porušení předpisů, by se do evropského provozu na veřejných komunikacích neměli plést. Psychicky na to nemají. Což podotýkám jako člověk, který když může, jede rychleji a často platí pokuty za rychlost.

3 0
možnosti

J39i12r65i 51D86o40b73r77ý

1. 9. 2020 9:58

Add cena: kolik myslite, ze je zisk/ztrata na kazdem voze?

Skoda ho nutne potrebuje, protoze

1) je to nutnost nevypadat jako fosil

2) potrebuje snizit prumerne CO2 na kazdy prodany vuz, protoze jinak pokuta

Typuji to tak na -170 kKc na kazdy prodany vuz

2 1
možnosti

na elektrikách mají všichni ztrátu, nebo jsou rádi, když prodají za náklady...proto se zdražují spalovací auta

3 3
možnosti

Na rovinu říkám, ze pro mne elektroauto není, ale chápu lidi, kteří si ho koupi. Jejich cestovní zvyky jsou proste jiné než moje. Pro někoho, kdo jede 10 km do práce a 10 km z práce to určitě dává smysl. Já mám 2 auta a celkem najezdim 120.000 km. Pro mne tedy takové auto nepřipadá v úvahu.

1 0
možnosti

Vskutku pozoruhodné je, že nejvyhraněnější názory mají ti, kteří toto EV nevlastní.

;-D

2 2
možnosti

Jestli ono to nebude tím, že mají mozek a dokáží interpolovat 200 let zkušeností lidstva s auty na baterky.

Vskutku pozoruhodné je, domnívat se , že musíte něco vlastni,t abyste na to mohl mít názor .

3 3
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...