Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VIDEO: První jízda s nejrychlejší Octavií všech dob. Má 245 koní

Škoda Octavia RS dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti standardnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to nejrychlejší Octavia v historii. Na stovce je za 6,6 sekundy a nechybí jí samosvorný diferenciál. Příplatek je 75 tisíc korun.

Nejrychlejší a nejsilnější Octavii v historii značky jsme vyzkoušeli na okruhu. Na rozpáleném asfaltu italského autodromu Vallelunga dostala do těla celá flotila nových RS 245.

Nejrychlejší Octavia všech dob je opět v nabídce jako liftback i kombi. Posílené a vylepšené provedení doplnily standardní verze RS, které i nadále zůstaly v nabídce.

Škoda Octavia Combi RS 245

Výkon přeplňovaného benzinového čtyřválce 2,0 TSI vzrostl na 180 kW (245 k), což je o 11 kW více než u běžného benzinového RS. Koně navíc oproti „základnímu“ RS ovšem nepřidalo jen přemapování řídicí jednotky a zvýšení tlaku turba. Dvoulitrový motor řady EA 888 má také upravené vnitřnosti: odlišné vstřikovače a palivové čerpadlo, turbodmychadlo, sací potrubí, rozvodový řetěz, upravený výfuk a olejové čerpadlo, nové jsou písty.

Automobilka udává spotřebu kolem šesti a půl litru pro všechny verze. My jezdili s úplně syrovým autem po silničkách kolem Říma pěkně zostra s desetilitrovou spotřebou, na okruhu si motor přihnul z nádrže samozřejmě mnohem víc.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 6,6 s (kombík za 6,7 s).

Maximální točivý moment 370 Nm motor nabídne v rozsahu od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Na výběr je mezi šestistupňovou manuální převodovkou a novou sedmistupňovou převodovkou se dvěma mokrými spojkami (interní označení DQ 831), předchozí provedení mělo v automatické skříni o stupeň méně.

Motor pohání přední kola, razanci v zatáčkách přidá diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou svorností. To si vyžádalo nové ladění podvozku. Svornost upravuje elektronicky řízená lamelová spojka, která je umístěna mezi diferenciálem a pravou polovinou hnací nápravy. „Dle potřeby lze poslat až 100 % přenositelné hnací síly na jedno z předních kol. Diferenciál se zvýšenou svorností distribuuje při průjezdu zatáčkami hnací sílu motoru ve zvýšené míře na přední vnější kolo v zatáčce, tedy tam, kde je v zatáčkách lepší trakce,“ vysvětluje Zbyněk Straškraba ze Škody Auto.

Škoda Octavia Combi RS 245

Jak to funguje v praxi? Když už vám předek utíká a auto se stává nedotáčivým, přidáte plyn a diferenciál pošle výkon na zatížené kolo. Tahem vnějšího kola se auto přiřizuje a oblouk se i při zrychlování utáhne.

Na běžnou jízdu po městě je podvozek dost tvrdý. Rozbité italské silnice tomu nepomáhají. Odměnou je ovšem perfektní stabilita a přilnavost ve vysokých rychlostech.

Mimo okruh jsme měli možnost vyzkoušet i variantu s šetistupňovým manuálem. Tato verze je pro staromilce vyloženě hravá. Krátké dráhy řazení, silný zátah a zvuk nově laděného výfuku navozují pocit ještě silnějšího auta.

Sportovní provedení má oproti obyčejné Octavii o 15 mm nižší podvozek, s faceliftem se také o 30 mm více rozkročila zadní kola, hlavně z estetických důvodů. Podvozkáři však museli podvozek znovu doladit. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová, obutá do pneumatik šíře 225 mm. Nesmí chybět silnější brzdy na obou nápravách.

Škoda Octavia Combi RS 245
Škoda Octavia Combi RS 245

Design s novou odvážně tvarovanou přídí se dvěma páry světel vychází z faceliftovaného provedení Octavie. Verzi RS 245 odliší od ostatních některé detaily vyvedené v černém lesklém laku, například zrcátka nebo žebra masky chladiče. Černé jsou také koncovky výfuku.

Interiér ozdobí sportovní sedadla s potahem z broušené umělé kůže (Alcantara) se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami. V základní výbavě má RS 245 mimo jiné přední světla kompletně tvořená LED technologií, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo tempomat. Novinkou je například systém automatického tísňového volání, v příplatkovém ceníku je nově hlídač mrtvého úhlu, wi-fi hotspot nebo on-line navigace.

Podvozek s nastavitelnou tuhostí adaptivních tlumičů je za příplatek. Oproti základnímu RS je příplatek za patnáct koní a výbavu navíc 75 tisíc korun.

Základní cena Octavie RS 245 je 772 tisíc korun, za kombiverzi se připlácí 35 tisíc, za automat padesát. Auto už je v prodeji, čekací lhůta je 21 týdnů, tedy něco přes pět měsíců od objednání.

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...