Diskuze
Dlouhodobý test Hyundai i30: auto, které vydrží. Jen pozor na výběr motoru
Děkujeme za pochopení.
T26o19m19á76š 77H56o79c19h98m25u52t41h
Měl jsem i30 1.6CRDi 66kW 2010. Koupil jsem s najetými asi 120tkm. Ve vyšší výbavě a s BlueDrive. Motor byl asi největší předností, kupodivu silný a málo žral. Horší to bylo se zbytkem auta, pod těsněním to rezlo prakticky všude. Páté dveře jsem tehdy neúspěšně reklamoval - chyběla v knížce prohlídka karoserie a tím záruka na kastli padla. Kvalita zpracování žalostná, plasty v interiéru. Paradoxně i čelní sklo mi připadalo nějaké měkké, snadno se poškrábalo. Kvalita laku také znatelně nižší. A s čím srovnávám? Koupil jsem si asi po 2 letech jetou Octavku 1.2TSI 77kW 2011 s najetými 65tkm. I když jsem si výbavou pohoršil, byla Octávka o level výše. Jak zpracováním, tak zejména jízdními vlastnosti. Konečně jsem měl auto, které na dálnici neplave, sedí jak přišroubované. Motor 1.2TSI mne bavil, byl silný, točivý, velmi tichý a k autu paradoxně sedl velmi dobře. Dnes bych se k Hyundaii už nevrátil..
M28i14l13o27š 96Č78e75r15n62i21l72o53v45s55k72ý
Taktéž vlastním i30 CW 1.4 CVVT z roku 2009, koupeno v roce 2015 při 53 tis. km, nyní 115 tis. km. Zde jsou moje poznatky:
- Točivý moment by skutečně mohl být vyšší. Hodně to překvapí zejména lidi zmlsané turbodiesely, dokonce jsem zaslechl stížnost od dvou lidí, kteří mají silnější 1.6 CVVT. Zde je točivý moment 137 Nm při 5000 ot./min. Díval jsem se i na zmíněnou Octavii, ta má 145 Nm při 3800 ot./min, což je určitě také lepší. Je potřeba hodně řadit, při potřebě zrychlení si podřadit o 1 - 2 stupně a vytočit otáčky třeba až do 6200 ot., pak má auto dostatek výkonu na zařazování do pruhu či předjíždění.
- Rez se též objevila pod gumovým těsněním dveří.
- Spotřeba - od r. 2016 mám průměrnou spotřebu 6,61 l, takže asi záleží na stylu jízdy. Jezdím zejména město a dálnice. Ve městě spotřeba max. 8 litrů, na 10 litrů jsem se nikdy nedostal.
- Závady: též jsem měnil ovládací panel oken, bohužel po záruce za tučné 4 tisíce Kč. Dále často praskající žárovky - vyřešeno přepěťovou ochranou na baterii, od té doby již přes rok vše OK. Naprosto naopak nedoporučuji odporové drátky na žárovky, které sníží jas žárovek.
- Další výtky, které bych měl: jenom pětikvalt, při 130 km/h točí přes 4000 ot., což je nepříjemné, takže na dálnici jezdím 120 km/h; na kombík relativně menší kufr 415 l; celkem tvrdý podvozek; chybějící 12 V zásuvka v kufru
- Co se mi líbí: zmíněné otevírání dveří a velký rozvor 2700 mm, takže se bez problémů vejdou velké dětské sedačky, aniž by se přední sedadla musela posouvat dopředu; dospělý podvozek zvládající dobře i svižnější průjezdy zatáčkami; kvalitní audio systém; velká zpětná zrcátka; dobrý výhled z vozu; loketní opěrka; prostorný interiér
Na běžné ježdění okolo 10 tis. km / rok bez závodních ambicí to stačí
V21í14ť34a 86K18r32u56t15i30š
Průšvih je, že pan z článku byl, co se motorů týká, jasný neználek. 1.4-ka byla zakladni motorizace, v dané době skutečně jen pro těžce nenáročné řidiče, ale rozhodně ne pro nájezd 60tkm ročně, to je masochismus. Jde o atmosférický motor, kde papírové číslo výkonu, sic pěkné, je v reálu hodně daleko od běžně používaných otáček, a tocivy moment odpovídá objemu.
A to, že podobné stížnosti mají majitele 1.6 CVVT taky neni nic divného, 15% objemu a točivého momentu navíc proto přeplňovaným motorům ze spodku výkonového spektra taky není nic moc.
A litovat celou dobu, že si neporidil "dynamický" diesel? Ten výrazně slabší, který ma sprint za 14,9s, proti 12,6s u základního benzínu?
V32á59c19l85a53v 95H55o11s37c40h
Půl milionu v tahu. Naštěstí žádné auto nepotrebuji a mám hotovost. Auto je to co do přední masky opravdu ošklivé.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...