Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autobus dostane smyk raz dva. České předpisy jim povolují sjeté letní gumy

Od začátku roku snad neuplynul týden, kdy by média neinformovala o nehodě autobusu. Také policejní statistiky potvrzují, že střetů autobusů přibývá. Řada z nich má společného jmenovatele: vyjetí po přídi ven, tedy nedotáčivý smyk. Autobus navíc smí v zimě jezdit s minimálním letním vzorkem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IM

I31v86a90n 11M97i31n63á53ř

24. 2. 2019 12:48

Moc by mne zajímalo - zda za letní gumy se vzorkem 1,6 - které by byly příčinou tragedie na silnici .. by došlo i na tvůrce oněch "předpisů".

0 0
možnosti
MV

Predstavte si, ze i v zime na snehu plati znacky, ktere treba na dalnici upravuji rychlost na 110 km/h. Co kdyby se tam nekdo zabil, nepozeneme k soudu urednika, ktery schvalil to znaceni, delnika, co to vyrobil i pracovnika SSUD, ktery znacku osadil?

1 0
možnosti
KN

"české předpisy, které dovolují v zimě provozovat autobus s letními pneumatikami právě na té přední, „klouzavé“ nápravě, a to dokonce jen se vzorkem 1,6 mm."

Proboha proc?? Kdo prisel s timhle stupidnim predpisem?? Kde jinde nez v hromadne preprave osob by mely platit prisnejsi predpisy, nez u osobni dopravy, a ne naopak??

1 0
možnosti
MV

Vozidla nad 3,5t maji narizene mit zaberove pneu na trvale hnanych napravach. Zaberove pneu maji oznaceni M+S. Na ridici napravu je tento vzorek krajne nevhodny, zuje se (by vam mohlo rict spousta strojniku od hasicu). Tedy co jineho, nez vodici dezen byste na te naprave chtel mit? A neznam jeden jediny vodici dezen, ktery by naopak M+S mel.

1 0
možnosti
VP

Pneumatiky pro autobusy a nákladní vozidla se netřídí na letní a zimní jako u osobních vozidel, ale na pneumatiky vodící pro řízenou nápravu a záběrové nebo hnací pro hnanou nápravu (zpravidla jsou značeny M+S) pak jsou i jiné jako celoroční, univerzální a pod. Sjeté pneumatiky žádný předpis pro autobusy nepovoluje. Předpisy stanovují minimální hloubku vzorku i s ohledem na různé podmínky (souvislá vrstva sněhu). Nadpis zavádějící.

3 0
možnosti
KN

"M+S" znamena "mud & snow", pneumatiky oznacene jako "M+S" jsou tedy proste prachobycejne zimni pneumatiky.

0 0
možnosti
PM

Ono se velmi podobně chová i nákladní auto. Nic naplat, dřívější praxe, že řidič musel mít naježďeno na náklaďáku, než se dostal na autobus, měla něco do sebe.

1 3
možnosti
PO

P40a71v16e14l 55O75t85i74s30k

23. 2. 2019 12:59

Ne to se mýlíte nechová, protože nákladní auto má v předu motor, autobus nemá v předu vůbec nic

3 0
možnosti

To je těžké. Dříve na autobus jen po dvou letech praxe na nákl. automobilu. Dnes stačí, když vlastní řidičák na osobák, a to neznamená, že s tím osobákem jezdí.

3 2
možnosti
PHH

Přimlouval bych se, aby bylo víc řidiček. I autobusů. Jsou mnohem ohleduplnější.

2 0
možnosti
AB

Nesmíte všemu, co je v tom článku napsané, věřit. S autobusem už nějaký ten rok jezdím a tak tragické, jak se nám autor článku snaží vylíčit, to opravdu není. Ono stačí u řízení (a zvláště všech vozidel těžších 3500 kg) přemýšlet a do takovéto krizové situace se ani nemáte šanci dostat. Tímto bych chtěl apelovat na ostatní řidiče aby si vždy uvědomili, že ze zatáčky, do které nevidí může vyjet autobus. Tímto předejdou mnoha zbytečným krizovým situacím.

2 0
možnosti
PB

P45e23t94r 24B60á56č82a

22. 2. 2019 16:33

Zas potrebujem utahnout srouby, tak zas jedem propagandu.

Ja tech autobusu potkavam ve skarpe denne 10 ;-D

1 1
možnosti
FM
FZ

Co je to "mešní typ od Isuzu"? Nějaká církevní verze pro svoz věřících? Tam místo tradičních elektronických asistentů bude ve výbavě nejspíš anděl strážný a boží oko.

7 1
možnosti
PT

P80e23t40r 98T66y93č81k52a

22. 2. 2019 11:22

Tak člověku s průměrným IQ dojde, že je to překlep.

3 0
možnosti
KN

Zlaté vlaky a používat nožičky.

0 5
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...