- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Moc by mne zajímalo - zda za letní gumy se vzorkem 1,6 - které by byly příčinou tragedie na silnici .. by došlo i na tvůrce oněch "předpisů".
Predstavte si, ze i v zime na snehu plati znacky, ktere treba na dalnici upravuji rychlost na 110 km/h. Co kdyby se tam nekdo zabil, nepozeneme k soudu urednika, ktery schvalil to znaceni, delnika, co to vyrobil i pracovnika SSUD, ktery znacku osadil?
"české předpisy, které dovolují v zimě provozovat autobus s letními pneumatikami právě na té přední, „klouzavé“ nápravě, a to dokonce jen se vzorkem 1,6 mm."
Proboha proc?? Kdo prisel s timhle stupidnim predpisem?? Kde jinde nez v hromadne preprave osob by mely platit prisnejsi predpisy, nez u osobni dopravy, a ne naopak??
Vozidla nad 3,5t maji narizene mit zaberove pneu na trvale hnanych napravach. Zaberove pneu maji oznaceni M+S. Na ridici napravu je tento vzorek krajne nevhodny, zuje se (by vam mohlo rict spousta strojniku od hasicu). Tedy co jineho, nez vodici dezen byste na te naprave chtel mit? A neznam jeden jediny vodici dezen, ktery by naopak M+S mel.
Pneumatiky pro autobusy a nákladní vozidla se netřídí na letní a zimní jako u osobních vozidel, ale na pneumatiky vodící pro řízenou nápravu a záběrové nebo hnací pro hnanou nápravu (zpravidla jsou značeny M+S) pak jsou i jiné jako celoroční, univerzální a pod. Sjeté pneumatiky žádný předpis pro autobusy nepovoluje. Předpisy stanovují minimální hloubku vzorku i s ohledem na různé podmínky (souvislá vrstva sněhu). Nadpis zavádějící.
"M+S" znamena "mud & snow", pneumatiky oznacene jako "M+S" jsou tedy proste prachobycejne zimni pneumatiky.
Ono se velmi podobně chová i nákladní auto. Nic naplat, dřívější praxe, že řidič musel mít naježďeno na náklaďáku, než se dostal na autobus, měla něco do sebe.
Ne to se mýlíte nechová, protože nákladní auto má v předu motor, autobus nemá v předu vůbec nic
To je těžké. Dříve na autobus jen po dvou letech praxe na nákl. automobilu. Dnes stačí, když vlastní řidičák na osobák, a to neznamená, že s tím osobákem jezdí.
Přimlouval bych se, aby bylo víc řidiček. I autobusů. Jsou mnohem ohleduplnější.
Nesmíte všemu, co je v tom článku napsané, věřit. S autobusem už nějaký ten rok jezdím a tak tragické, jak se nám autor článku snaží vylíčit, to opravdu není. Ono stačí u řízení (a zvláště všech vozidel těžších 3500 kg) přemýšlet a do takovéto krizové situace se ani nemáte šanci dostat. Tímto bych chtěl apelovat na ostatní řidiče aby si vždy uvědomili, že ze zatáčky, do které nevidí může vyjet autobus. Tímto předejdou mnoha zbytečným krizovým situacím.
Zas potrebujem utahnout srouby, tak zas jedem propagandu.
Ja tech autobusu potkavam ve skarpe denne 10
Co je to "mešní typ od Isuzu"? Nějaká církevní verze pro svoz věřících? Tam místo tradičních elektronických asistentů bude ve výbavě nejspíš anděl strážný a boží oko.
Tak člověku s průměrným IQ dojde, že je to překlep.