Závod gentlemanů odstartoval. Jde tu o sekundy a brzdy

Exkluzivně   23:28aktualizováno  23:28
Silvretta Classic/Gaschurn (Od zpravodaje iDNES.cz) - Průměr 38 kilometrů v hodině a do kopce patnáct. Zdá se vám to málo? Zkuste to udržet v alpských stoupáních s autem z třicátých let. Výkonu má možná dost, ale ubrzděte to, když se kopec přehoupne. Vítejte na Silvrettě, závodě gentlemanů. A milionářů.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic | foto: Škoda

Do veteránského závodu pravidelnosti se i přes tučné startovné hlásilo několikanásobně víc závodníků, než kolik jich organizátoři mohli přijmout. V závodě nejde o rychlost, ale přesnost. Závodníci mají pro jednotlivé etapy určenou průměrnou rychlost i přesný čas. První 105kilometrová etapa měla i několik vložených speciálních zkoušek. Nejmenší poťouchlost je třeba úkol ujet 150 metrů přesně za 18 sekund. Jak se veteránské soutěže pravidelnosti jezdí ČTĚTE ZDE

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Silvretta Classic je slavný veteránský závod. Potkáváte tu milionáře, kteří koukají bezradně pod otevřenou kapotu, ze které se valí kouř. Další zkoumají, jak měřit na stopkách dva mezičasy současně a jiní pečlivě propočítávají a zapisují poznámky do itineráře. Ze všech jsou velké veselé děti, které se baví auty. A není to omámením benzinem vylepšeným tekutým olovem, tedy speciálním aditivem pro staré motory.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic
Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Do stošedesátičlenného startovního pole se se dvěma vozy probojovala i mladoboleslavská Škoda. Mezi milionovými křídlatými Mercedesy 300 SL Gullwing, kterých je tu tolik, že už je přestanete vnímat jako superekluzivitu, úžasnými závodními bentleyi, lagondami, unikátními bavoráky, brouky, Audi Quattro a dalšími čtyřkolými legendami se rozhodně neztrácí.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic
Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Škoda 1000 MB Rally ročníku 1967 je ostřílený harcovník, který projel Ameriku od Peru na Aljašku, ve startovním poli budí pozornost díky svým bojovým závodnickým barvám.  Devadesátikoňový motor se se stoupáky pere statečně, jen brzdám je v klesáních potřeba odlehčit.

Nejzářivější hvězdou a jednou z nejfotografovanějších ve startovním poli je Škodovácká "placka" 1100 OHC. Unikát, který vznikl ve čtyřech exemplářích, závodil v padesátých a šedesátých letech. Do dnešních dob přežily ze čtyř kusů jen dva roadstery s laminátovou karoserií, obě hliníková kupé byla zničena při nehodách. Nádherný červený roadster z roku 1958 je běžně vystavený ve škodováckém muzeu a má status národní technické památky. Aby mohl na Silvrettu vyrazit, musel dostat povolení ministerstva kultury. Druhý kus stojí v muzeu ve Velké Británii.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Fotogalerie

Závoďák vážící pouhých 550 kilo pohání vpředu podélně uložený řadový čtyřválec 1089 ccm s výkonem 92 koňských sil. Maximálně umí jet přes sto devadesát kilometrů v hodině.

Silvretta Classic v alpském údolí Montafon je jedna z nejtradičnějších veteránských soutěží v Evropě a v roce 2013 se koná již pošestnácté. Trať dlouhá 660 kilometrů v letošním roce povede po nejkrásnějších silnicích rakouské spolkové země Vorarlbersko, kolem masivu Silvretta a do malebného dolního Engadinu.

Veteránský závod pravidelnosti Silvretta Classic

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Munzarova mistrovská tatrovka osiřela

Tatra 602 Tatraplan Sport V8 Luďka Munzara

Ve věku 85 let zemřel Luděk Munzar. Známý herec a dabér Paula Newmanna se proslavil také jako automobilový závodník. V...

Unikátní motor z Mladé Boleslavi: 24,4litrový dvanáctiválec má 450 koní

Agregát L&K-Lorraine-Dietrich má dvanáct válců uspořádaných do W, nejvyššího...

Muzeum Škody v Mladé Boleslavi vystavuje neobvyklý exponát, letecký motor. Unikátní 24,4litrový dvanáctiválec...

Bentley slaví stovku. Nejrychlejší náklaďáky na světě sází na objem

Posádka Elliot Dale a Richard Porter s automoblem Bentley Derby z roku 1935 na rychlostní zkoušce v areálu zemědělského družstva ve Svatém Janu nad Malší na Českobudějovicku.

Za vznikem výrobce luxusních vozů Bentley stál britský průkopník automobilismu a konstruktér motorů Walter Owen...

Caterpillar 313 16t patky
Caterpillar 313 16t patky

r.v. 2013, naj. 2 400 km, diesel
3 265 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz