Diskuze
Vzpomínky na Volhu aneb rok s carevnou
Děkujeme za pochopení.
petr slovensko
generálska volha
volha 21 moj miláčik je ten nejlepší z autákú jaký som šoféroval / oi audi a8 S klasse médáky/, je to skutečný požitek z jazdy po celé Európe.Mám to štastie, že jazdím aj s priateľmi ze Včelky od Pelhřimova a kde sme spolu boli, tam sme vyrážali dych. Frantík a Evka to istotne potvrdia.A to nejen Volhami ale aj s heligonkou a kmochovskou Škoda lásky.FrANTO JEšTE TO MUSíME spívat po maďarsky a rumunsky, ale taky česká verze malav Maďarsku supr úspěch.
.Kto nejazdil na carevne, ťežko pochopí tu fantastickou radost z jízdy.Ješťe jsme Frantíku ani neopustili Maďarsko a Už SME BYLI NA INTERNETU http://WWW.baon.hu a v oknienku keresni stačí napsát volha a potom v texte najít slovo Keckeméth alebo volha, csajka, lada a všechni milovníci vozov gaz 13 čajka, 21 volha, 69 gazík a iných ruských vozov si skutočne prídu nA SVOJE vrátane krátkeho vídea.
S vozmi GAZ na večné veky a nikdy inak! Carevna, to je fantasie.
kirken
Carevna? Vzpomínka na dětství ...
V tomhle korábu silnic jsme strávili dětství. Otec (řidič) ji dostal někdy v sedmdesátých letech služební novou, pečlivě se o ní staral a po "odepsání" u podniku si ji odkoupil.
A potom? Nádherné vzpomínky. Při sklopení opěradla předního trojsedadla vzniklo regulérní letiště cca 160x180cm, na kterém se 2-3 lidi (hlavně my děti) pohodlně vyspali, vzadu na kouli polskej karavan půjčenej z PragoCaru a v týhle sestavě jsme sjezdili celou dostupnou (rozuměj východní) Evropu.
Do Rumunska k moři :-) jsme s tím jeli 3 dny (s tím karavanem to jelo max. 80 km/h, z kopce občas 90, v kufru půl motoru v náhradních dílech (a že se občas hodily ). A když jsme to nepráskali těch 90 na plnej plyn, tak to jezdilo i za 12 litrů
No jo, to jsem si zavzpomínal ...
Václav
Nostalgie
dýchla z tohoto článku po době, kdy se na silnicích ještě dalo jezdit - někdy dokonce relaxovat- a automobily se lišily nejen výkonem, ale i vzhledem. Volha byla jedním z nejpohodlněkších vozů. vynikající topení, a byť neměla žádnou elektrotechniku, byl to vůz naprosto bezpečný a zapsal se zcela důvodně do historie automobilismu u nás.McLump
Volha 21
bylo 1 auto které jsem řídil. Dědová byla bleděmodrá s tmavěmodrou střechou. 1. rychlost tam byla akorát na tahání Avií z příkopu. Řadila se akorát 2. a 3. a na trojku to jelo od 20-120:-). Tam pokud si nepotřeboval zastavit tak se neřadilo. Prostě parník.CZE_Lecco
Re: Volha 21
Stejně jako můj starej Moskvič, tam se dalo jet za 4 od cca 35km/h až do konce... Jel sem s tim 105 km/, víc sem mimo obec nechtěl...
Ťuhýk
Je to asi takhle
Max-IP
Re: Je to asi takhle
Na té krémové volze na obrázku nechybí nic, jen je chybně vydávána za model z r. 1955. Na tom obrázku je přeci pozdější verze z šedesátých let, ty už plastiku jelena neměly, jen ho měly vyobrazeného ve znaku firmy GAZ. Chromovaného jelena měly ty první volhy, které se od této lišily maskou, blinkry i dalšími detaily - viz ten kreslený obrázek v galerii. Vzpomínám tu na ni proto, že mojí oblíbenou hračkou byl stavebnicový modýlek volhy (toho staršího modelu), který mi asi v 8 letech "přinesl děda Mráz" a který se dal postavit buď jako sedan nebo kabriolet.Killbilly
Karoserie
KAroserie volhy 21 je pekne proto,ze se jedna o kopii vozu ford mainline 1953,technika bohuzel byla z jineho auta,takze motor byl poddimenzovany(original ford mel motory I6 nebo v8),jinak podle me je to nadherne auto(jako vsechny ameriky z te doby) a opravdu se takove uz nedelaji.Vendula
Re: Karoserie
určitě to je naopak - ford je kopií volgy. Proč se všichni domníváte, že jsme vše kopírovali ze západu? Opak je přeci pravdouPjotr_Pjotrovic
Já jsem v ní jel
a fascinovaly mě ty lavice místo sedaček. Dopředu se opravdu vešli 3 lidi. Krásná byla ta průhledná kopule rychloměru nad přístrojovou deskou i ty 3 (slovy tři) rychlosti.Mak1
Hodila by se
aspoň by člověk nemusel dupat na brzdy, když se mu tam chce nějaký magor vecpat.Pjotr_Pjotrovic
Re: Hodila by se
No to právě ne. Kde byste sháněl náhradní díly?? Na nedupání na brzdy stačí stará škodovka, která má pod blatníky a nárazníky navařené traverzy.Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Zastavením na dálnici riskujete život i pokutu. Odkliďte auto i sebe
Děsivá nehoda u Ostravy, při které přišel o život řidič a dalšího čeká podle všeho vězení, názorně...
Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech
Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...
Jednoduchá a spolehlivá malá mazda je tajný tip z bazaru. Levná však není
Premium Popularita malých městských aut neklesá, ale ceny nových vozů kvůli přísným emisním a bezpečnostním...
Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y
Exkluzivně Tesla Y se v roce 2023 stala nejkupovanějším autem nejen v Evropě, ale i na celém světě. Jedná se...