Diskuze
Tříkolová ikona, které na opravu karoserie stačila jehla a nit
Děkujeme za pochopení.
V69a67c62l31a60v 44S98n29a10j50d22r
Do Velorexu se vesly dva kluci a dve holky. Muj otec byl invalida a ja jsem smel s nim obcas jezdit. V roce 1969 jsme s kamaradem pri tanci sbalili dve mlade rekreantky v Mar.Laznich s tim, ze je odvezeme na jejich ubytovnu autem. Ja sel pro auto, on jim drzel oci, aby auto hned nevidely a neutekly. Pak jsem s Veloxem predjel, tu prvni nacpal nad motorovy prostor a ta druha si mu sedla na klin .... vecer na ubytovne se nam vsem ctyrem velice libil ...
M91i84r12o60s45l61a26v 88S78t88e58i84n72e90r
Tehdejší německá konkurence, zejména BMW Isetta, měla pohodlnější vstup, celý předek se odklápěl. Goggomobil zase měl celokovovou karoserii a 4 kola jako všechny pozdější BMW.
Trubkovou konstrukci měl zase Citroen Dó-ševó, 2CV, potažen ale konzervovým plechem 0,3 mm, boule jsem jednoduše vytlačil pěstí.
Velorex je třeba vidět v dobové souvislosti- nakonec 1986 jsem v Indii nahlédl do zadku tuk-tuka a tam byl klasický dvouválec 350ccm od Jawy. Pohon také řetězem.
Pro mládež je Velorex opravdu veselé vozítko, ale starší lidé s bolavými klouby se do toho nízkého a krátkého prostoru soukali opravdu s námahou.
A66l38e69š 52J64e60t93m90a45r
U večerní silnice se ptá mladý šnek starého - jak to děláš, že přelezeš silnici a nic tě nepřejede? No lezu lezu a když se blíží auto nalezu si mezi světla, auto projede a lezu dál, zkus to! Mladej začne, blíží se světla auta, naleze si mezi ně a křup... Starej - hm Velorex, to sem už dlouho neviděl!
V83o11k84o19u27n 74V13l92a43d90i38m18i20r
Svagr koupil kolem roku 1960 ojeteho Velorexa za 4 000 Kcs a parkrat jsem s nim jel. Dodnes nepochopim ja se do nej a z nej telesne postitzeny clovek dostal. O jak s nim mohl jezdit uz vubec nevim. A kdyz se s nim vjelo do louze, a ze jich tenkrat bylo, byla to vzdy sprcha. nekdy zespodu, jindy zleva ci zprava. Kupodivu do nej ale neprselo.
S25e81i25d62l 56P33e93t21r
Však se taky říkalo, že invalida měl poprvé velkou životní smůlu když se jím stal, a podruhé daleko větší když dostal poukaz na velorex ...
K88a27r11e48l 68H75r43m75a
To je hadrák, pane. Ten neublíží, ten leští!
J46o66s51e31f 11H22u55m25m21e44l
měl jsem ho rok, asi v r.1970, když se nám narodil syn, nevešli jsme se a přešli na TRABANTA.
Ale Velorex byl skvělý, jezdil jsem s ním i do práce....motocyklový motor z Jawy 250, který byl doplněn ventilátorem nuceného chlazení..z tohoto chlazení jsem vyvedl trubku do kabiny, ne že bych byl v zimě zpocený, ale foukal tam teplý vzduch.
M56a53r72t37i69n 51N48e48b48e56s85k29ý
Tedy něco podobného, jako když si řidiči Žuků otvírali v kabině dekl na motoru, aby jim dovnitř šlo víc tepla....
M17a54r41t17i75n 45N87e84b15e95s90k80ý
Ta tříkolka byl krásný unikát, i když soukat invalidu do toho bylo trochu obtížné. Čtyřkolový nástupce s koly a brzdami ze skůtru Čezeta se nepovedl, vypadalo to, jako by si průměrný kutil chtěl postavit Fiat 127 a v půlce mu došly peníze.
J43i95ř46í 74D31v30o90ř58á67k
Řídil jsem ho párkrát , ale i pro tehdy mladého kluka ( 170cm ) nabylo nastupování a hlavně vystupování pohodlné . Kloubouk dolů před invalidy . Jinak byly vyrobena i " nákladní " verze . Tuším dva kusy pro potřebu výrobního závodu . Mám pocit , že na spátečku/y je to jedno z nejrychlejších aut . ( Při zařezení zpátečky došlo k posunutí předstihu a přepólování dynamospouštěče ).
J46i44ř76í 68D14v78o79ř33á59k
P.S. Viděl jsem i " tuning " s motorem Jawa 500 OHC . Asi bez zpátečky . Tímto se omlouvám za chybu v předchozím komentáři .
J61a57n45a 44N97o50v56á22k79o82v94á
U nás to měl soused a bratranec tomu říkal ruksak pro mrzáky.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!