Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Evropský parlament odmítl častější technické kontroly aut

Evropský parlament odmítl návrh Evropské komise na zavedení častějších technických kontrol starších automobilů, proti kterému se již dříve postavili také ministři dopravy členských zemí Evropské unie. Podle agentury DPA to znamená definitivní konec tohoto návrhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dokud k nám budou proudit posvařované ojetiny se stočenými tachometry, které „schopný“ pracovník stk pustí na silnici, nehod stejně neubude. Na to by se měli zaměřit.Pokud si chce člověk koupit ojetinu a nebát se, že se mu rozpadne, je nejlepší si nechat prověřit VIN a skutečný stav km. V tomto směru ale Brusel ani stát nepomůžou, ti raději vymýšlí nesmysly!!;-O

0 0
možnosti
RK

Jeda tady je odborníků najednou ... Jen k těm servisům - skoro každý autoservis více či méně jezdí na nejbližší či vstřícné  STK tzv. " proklepat " auto - zařízení, které je na STK má opravdu málokterý servis ( myšleno třasadla, VZB a třeba i kalibrovaný přístroj na seřízení světlometů ). Když na autě neco klepe či drnčí a nebo špatně brzdí, hledá se to na STK ( mimo pravidelné prohlídky ), takže až tak zbytčné nejsou. Servisy nejsou všemocné a je spousta lidí, kteří jsou rádi, že i při pravidelné TP jsou nějaké závady objeveny. Ano, existuje velká skupina lidí, která to radši obejde a jede tam, kde se dělají jen " techničáky " , ale to jsme my češi - umíme nadávat na politiky a sami jsme horší.  A ještě ke kontrole tlumičů - zatím neexistuje přístroj, který by vyhověl všem konstrukcím tlumičů, proto ještě není na STK kontrola tlumičů - prostě výrobci protestují, že jejich tlumič se musí kontrolovat jinou metodikou ....to je i problém zátěžových regulátorů a omezovačů brzdných tlaků a metodik jejich zkoušení ( táká se hlavně užitkových vozidel ), kde se laboruje s různým přitěžováním, kurtováním apod.....

0 0
možnosti
ŘV

Že by lobby výrobců slábla?

2 0
možnosti
PN

Absolvovat STK každý rok by byla už vážně velká buzerace.Naopak bych si dokázal představit u nových aut první prohlídku po 5 letech a každou další po třech. U Automobilů starších 12 let kterých je u nás víc než dost pak zachovat dvouletou lhůtu.

3 0
možnosti

Když s firemním autem najezdím cca 50 tis. km ročně, tak po pěti letech už to bude celkem dost na první technickou. Čtyři roky jsou asi akorát.

0 0
možnosti
MK

STK by se měla zrušit úplně. Je přece povinností každého řidiče aby měl auto v pořádku. Stačilo by několik mobilních jednotek na kontrolu na silnici s možností odstavení auta na nejbližším parkovišti. Projet přes brzdové válce, podívat se zespoduje na auto a zkontrolovat světla je otázka minut. Žádné velké zdržení. Ale pokud by se někomu stalo, že mu odstaví auto s rodinou a bude muset řešit odtahovku a přepravu té rodiny, tak si to bude hodně dlouho pamatovat.

STK se dnes využívá jako levná kontrola a opravy se dělají až pokud na nějakou závadu přijdou. A to tam třeba vůbec nekontrolují tlumiče. Takže tlumiče se mění až jsou zničené pneumatiky, nebo už nejde auto udržet na silnici.

4 2
možnosti
PN

Stejně jako je povinností každého řidiče dodržovat pravidla silničního provozu. Připadá Vám že se tak děje? To s čím kolikrát zákazníci přijedou a chtějí to protáhnout STK mi kolikrát stávají vlasy hrůzou na hlavě. A o nějakých opravách nechtějí ani slyšet.... :-/

1 0
možnosti
MT

Za prvé:Jsem opravdu smutný z toho že, především u nás, nevyrostou další stanice technické kontroly,protože by jich bylo na častější kontroly málo a mne opravdu mrzí, že dávám 1500,-/2roky, když to mohlo být ročně....

Za druhé: Technický stav vozidla podle mého odhadu nezpůsobuje tolik dopravních nehod, jako to, že za volantem místo řidiče sedí dobytek...

11 0
možnosti
LV

Osobně bych spíše preferoval mobilní technické kontroly na silnici a možnost sebrat techničák na silnici s možností odstavení či zabavení vozidla.

3 2
možnosti
VC

To myslím už existuje (technická přímo na silnici, tedy že Vás PČR odveze do nejbližší STK), ovšem nechápu proč by měla policie vozidlo zabavovat a dokdy? Než je majitel resp.provozovatel zbaví nezpůsobilosti k jízdě? Kde po policie ty vraky skladovala?

1 0
možnosti
TB

Ano, technickými kontrolami se zajistí, že nějaký magor nevjede na nechráněném přejezdu pod vlak. Zdá se mi, že už jsme Brusel nakazili.;-)

4 0
možnosti
PN

Ne technickou kontrolou se zjistí že má nějakej magor vyhnilé nosníky v místech uchycení nápravy. Velmi často se tato ZÁVADA objevuje na Citroen Berlingo první generace na přední nápravě a na Escortech na zadní nápravě snad u všech generací. Také Favority a Felicie první generace tímto trpí na přední nápravě. To že si nějaký kutil je schopen zaklepat brzdovou trubku u příslušného kola kde mu uniká brzdová kapalina z brzdového válečku nebo hadičky není nic ojedinělého. A to že mu dané kolo nebrzdí neřeší. Mohl bych pokračovat že bych napsal knihu. :-/;-(

0 0
možnosti
KV

Dokud budeme do Brusel furt jenom posílat (povinně ODVÁDĚT) velké peníze a stále méně jich čerpat, do té doby budou moci ouřadové v Bruselu a okolí silnice "zlatit", zatímco u nás se budou měnit v perník, v něco strašlivě nesjízdného... :-/

To je již více než jisté...  ( R^ EU = Rv [>-] )

1 0
možnosti
KF

Nejlépe ty čísla mrtvých sníží tím, že všemožnými blbostmi jízdu tak zdraží (řepka, technická,...), se si to málokdo bude moct dovolit. Pak opravdu klesene počet smrtelných nehod a zranění na cestách...

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Zemřel karosář, co stavěl legendy pro Lancii i Fiat. Zkusil exoty i šílenosti

14. června 2024

Ve věku 87 let zemřel Bruno Maggiora, majitele stejnojmenné karosárny, která mimo jiné vyráběla...

Offroadový drsňák projede všechno. První jízda s novým ineosem

18. června 2024

Znáte značku Ineos? A víte, že už několik let vyrábí auta? Jestli ne, tak se rozhodně nestyďte,...

Čínská automobilka Leapmotor zahájila v Polsku výrobu elektroaut

18. června 2024

Společný podnik čínské automobilky Leapmotor a koncernu Stellantis zahájil výrobu elektromobilů...

Největší indiánský potlach byl v Český Budějovicích, dorazily i divošky

18. června 2024

Na výstavišti v Českých Budějovicích proběhl největší evropský sraz Indian Rider Fest příznivců...

Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál

17. června 2024

Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!