VIDEO: Drak ožil po padesáti letech na brněnském výstavišti

Exkluzivně aktualizováno 
Padesát let. Tak dlouho československý závodník Otto Buchberger neseděl za volantem svojí formule na trati historického závodu po brněnském výstavišti. Podívejte se, jak vypadal návrat dnes třiaosmdesátileté legendy na trať mezi pavilony.

Otto Buchberger na brněnském závodu mistrovství Československa startoval naposledy v roce 1967 s vlastnoručně zkonstruovanou formulí Drak 2. V těžké konkurenci továrních formulí dojel na skvělém třetím místě. Byly to třetí a zároveň poslední vavříny, které si z brněnského výstaviště odvezl. Přestože o pár let dříve dojel v Brně i druhý, pódiového umístění z roku 1967 si cení nejvíce. „Bylo nejvíc vybojované,“ říká skromně.

Na trať se Buchberger vrátil v červeném monopostu Drak 1, který renovovala další brněnská legenda motorsportu, konstruktér Karel Jaroš. Ten ve videu řídí druhou formuli, která se v záběrech objevuje. Jde o model Drak 3, třetí a poslední konstrukční počin Otto Buchbergera.

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní...

Otto Buchberger před startem závodu v roce 1967. S formulí Drak II vlastní konstrukce dojel v konkurenci továrních škodovek na třetím místě.

Model Drak 2, s nímž Buchberger závodil před padesáti roky, se zřejmě nedochoval. Závodník a konstruktér vůz prodal na Slovensko, ale jeho nový majitel krátce nato emigroval a další osud formule je neznámý.

Fotogalerie

Buchberger se na trati vedoucí kolem ikonického pavilonu A brněnského výstaviště představí i veřejnosti.

O víkendu 15. – 16. července pojede během obnoveného závodu Brno Revival Mezi pavilony čestné kolo. Kromě něj se na výstavišti představí téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár.

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Stoletá značka se jmenuje po citronech, založil jí vizionář André

Citröen 2CV

Citroën v letošním roce slaví stoleté výročí. Ovšem historie značky, která má v památníku legendární modely, začala...

Autofotka týdne: Po 70 letech se konečně projela ve vysněném Land Roveru

Bývalá zaměstnankyně Land Roveru Dorothy Petersová se po sedmdesáti letech...

Automobilka Land Rover splnila jeden dlouhodobý sen své bývalé zaměstnankyni Dorothy Petersové. Žena před sedmdesáti...

Autonarozeniny: Regata představila světu start-stop systém v Brně 1983

Fiat Regata

Před 35 lety vyrazily statisíce lidí na brněnský strojírenský veletrh obdivovat modernizovanou řadu škodovek. Čekalo je...

Najdete na iDNES.cz