Diskuze
I s krásnou ojetinou je třeba do servisu. I drobnosti mohou stát tisíce
Děkujeme za pochopení.
K17a45r35e10l 16M34a32z10a22č
Pokud si člověk nekoupí vyloženě šunt nebo vylítanou vránu, nikdy nedá za servis zdaleka tolik, jako je pokles hodnoty nového auta. Mluvím o nájezdu cca 10-15 t. ročně a autech v benzínu větších a luxusnějších v kategorii 600 t.-1,5 mil. (cena za nové). 20letá zkušenost (a několik excelových tabulek) praví, že náklady na servis jsou ročně průměrně mezi 5 - 10 tisíci. Naftu a koncern nechci a kolik to žere je mi jedno.
J76a68n 40D12l71o35u78h39ý
Kolik tech aut jste koupil za 20 let? Ja jenom, ze kdyz koupim auto (i ojete), tak ho mam minimalne na dobu 10 let. Aktualne provozuji takto 5 vozu, v podstate mate pravdu ale plati to pouze do cca 200 000km. Pak prichazi na radu povetsinou jednorazova velka udrzba (jednoho dne nastane, protoze unava materialu) a ta muze stat klidne tolik, co zbytkova cena vozu. Naposled jsem takto resil ve 250 tkm tesneni pod hlavou, vymena rozvodu, zaseknuty ochrany mechanismus prevodovky - nesla zaradit zpatecka => a hned to bylo za 30 tisic
M86a55r14e45k 19J25a73n23e98č10k52a
Vždy jsem prodával své starší ojetiny raději mezi své známé a ty auta jezdí bez problémů dodnes, protože své vozy vždy udržuji v perfektním stavu. Nicméně minulej rok jsem prodával vůz od manželky a než jsem pustil info mezi známé, chtěl jsem se přesvědčit o tom, jak se údajně již špatně auta prodávají soukromě na inzerát a doslova jsem se tím bavil Představy dnešních kupců, mnohdy teoretiků jsou opravdu úsměvné, protože chtějí auta uloženky, tedy x let staré auto, nízký nájezd km, žádný náznak opotřebení, čili stav pomalu jako po vyjetí z autosalonu a ke všemu ještě, co nejnižší prodejní cenu. Takové jsem vždy po osobním setkání a obzvláště, co mnohdy zkoušeli dělat chytrolíny a hledat údajné chyby i tam, kde žádné nejsou, protože si popletly i takové věci, jako je typ motoru, tak takové jsem vždy s oblibou odkázal na nejbližší autosalon Dacie s tím, že na akontačku jim to bude stačit Pak tihle jdou do autobazaru a tam koupí naprostý vrak, protože velký autobazar. Nakonec jsem vůz raději prodal opět mezi své známé, protože vědí, že to auto bude dalších x let sloužit zcela bez problémů.
M38a39r29e31k 54J44a48n70e75č63k38a
Dříve nebo později i ti největší ignoranti přijdou na to, že čím starší ojetina, tím rizikovější z hlediska možných závad, což je logické, protože opotřebení komponent. Pokud někdo tvrdí, že jeho vůz x let nic nepotřebuje a jenom jezdí, jedná se velmi často o majitele, který vlastní v podstatě již vybydlený vrak, ale dokud to uvede do pohybu a zvládne to ještě zastavit, tak to auto nic jiného přece nepotřebuje. Pak takovou "spolehlivou" ojetinu udá již většinou pouze v Áčkách.
J86a52r23o19m70í91r 96K72r96á42l
Hm. A proč tu Vaši teorii nepodporují knihy jízd u firemních aut a říkají spíše opak ?
R12o63b62e44r70t 36M19a35t92u35l31a
Pokud si koupíte auto a potom zjišťujete kolik má najeto, kolikrát bylo bourané a v jakém, že je vůbec stavu tak vám asi nepomůže vůbec nic No a ti ostatní ví co si koupili a co je to bude stát. Jdou sehnat auta, kde nemusíte po koupi dělat vůbec nic dokonce ani dolívat palivo protože mají plnou nádrž, ale jak píšu to není nic pro vyznavače adrenalinu z první věty, kteří ani neuvěří, že to může dokonce stát míň jak to jejich
R56o83m59a57n 46Š85e66s32t64á12k
Pokud kupujete auto a nerozumíte tomu, doporučuji nechat udělat prohlídku v autorizovaném servisu. Nebo se dohodněte s prodávajícím, že se s autem pojede na měření emisí (ME) a technickou prohlídku (STK) a pokud auto projde, vy jako kupující prohlídku zaplatíte a auto koupíte. Pokud auto neprojde, nekoupíte ho a prohlídku platí prodávající. Tak budete mít jistotu, že kupujete auto v dobrém stavu.
P74e58t67r 60Č32e10r54m81á26k
Ta druhá varianta není moc účinná, to že auto projde STK neřekne v jakém stavu je, pouze zda plní co má. Jestli se tomu zítra odejde převodovka nebo brzdy to samo o sobě neřekne, to už má větší smysl skutečně zajet do servisu a nechat to prohlédnout.
J35a13n 19M83a36l65ý
Jsem šokován. Díky za článek. Ojeté auto potřebuje servis a údržbu ? To jsem nečekal......
P72e22t60r 49Č70e12r64m94á39k
Mimochodem opět krásně ukázáno jak nereálný je statistický průměr aut v registru. Ten se díky zanesení registru (dávno neexistující auta, víkendovky, youngtimery, auta posledního km, atd atd) stále pohybuje okolo 15let (a paradoxně mírně roste), přitom všechny relevantní statistiky, studie a data z reálného provozu (TSK, ŘSD, ČVUT, průzkumy pojištoven, výstupy STK atd) říkají že to je mezi 8-9 lety, což skutečně odpovídá tomu co je reálně na silnicích vidět.
Jestliže se každý rok prodá tolik nových aut kolik se prodá, tak i když k tomu připočteme zhruba to samé dovezené ojetiny, musel by zákonitě průměr klesat...
J58i23n54d21ř15i73c77h 51Š36k14o93p83e48k
S 8 - 9 bych byl hodně opatrný. Všimni si, co jezdí jen oktávek I po faceliftu. A ty budou mít letos, jejich nejstarší kusy, 19 let
J53a75n 98D28l47o98u32h90ý
On nekdo pocita s tim ze koupi auto starsi 5 let a nic mu nebude?! :-D Na druhou stranu daji se koupit vozy starsi klidne 10 let, do kterych clovek sedne a jezdi do prvni dalsi STK. Pak do toho vrazi par tisicovek a auto slape x let bez problemu. Jen to nesmi byt premiove vozy, kde se muze pokazit kdejaka zbytecnost, kvuli ktere to neprojde STK.
P74e93t19r 13Č62e14r55m12á64k
Paradoxně právě naopak modely z premium segmentu mají tu odolnost lepší protože jsou celkové odolnější, kvalitnější a bytelnější. Ale jako vždy u ojetiny - záleží na konkrétním kusu.
P92e50t41r 36K15n30ě38b41o41r10t
Z ojetiny máte dvakrát radost. Když ji koupíte a když ji prodáte.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!