„Do mostu zatéká a vzhledem k tomu, že je pískovcový, dochází k úbytku až degradaci jeho částí. Některé pískovcové kvádry bude třeba zcela vyměnit. Stav mostu je klasifikován jako velmi špatný, proto se na zahájení rekonstrukce intenzivně pracuje,“ popsala Magdalena Fraňková z krajského úřadu.
Nyní probíhá projektová příprava stavby, k samotné opravě má dojít v letech 2021 až 2022.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o technickou památku, nechal na základě požadavku města Louny kraj zpracovat stavebně historický průzkum. V současné době projekční kancelář zapracovává zjištění a doporučení z tohoto průzkumu do projektové dokumentace,“ poznamenala Fraňková.
Předpokládané náklady rekonstrukce mostu jsou 75 milionů korun, skutečná cena se ale může lišit. „Záleží na výsledku projektové dokumentace a pochopitelně také na ceně vzešlé z výběrového řízení na zhotovitele,“ upozornila Fraňková.
Oprava přinese dopravní komplikace pro motoristy, most spojuje Louny nejen se sousední obcí Dobroměřicemi, ale také dál s hlavním tahem na Most, Teplice a Ústí nad Labem. Projektanti proto řeší i potřebné objízdné trasy.
„Uzavření mostu bude velkou zátěží. Jedinou spojkou s městem Louny zůstane hlavní silnice I/28. Navrhli jsme, aby byla na křížení hlavního tahu s místní komunikací umístěna světelná signalizace. Už nyní je to místo častých vážných dopravních nehod a doprava se tam po uzavření cesty přes záplavový most ještě navýší,“ uvedla starostka Dobroměřic Ivana Sihlovcová.
Dobroměřice také navrhly objízdnou trasu přes komunikace K Velodromu či Dobroměřická, jež vedou přes zahrádkářskou kolonii v Lounech.
V lokalitě se nachází i největší lounský park a několik sportovišť. Motoristé na ně sice mohou, ale jsou tam zároveň betonové zátarasy, jež znemožňují průjezd. Před lety se je tam právě kvůli tomu rozhodla umístit lounská radnice.
Dnes obě komunikace lidé využívají k jízdě na kolečkových bruslích a procházkám. Lounská radnice proto otevření cest motoristům odmítla. „Tato varianta není reálná,“ uvedl starosta Pavel Janda (Pro Lepší Louny).
Výstavba inundačního mostu se silnicí, která měla propojit Prahu a Lipsko, začala v roce 1814. Místo, kudy tehdejší trasa vedla, bylo často zaplavováno řekou Ohře. Záplavový most tak měl umožnit bezpečný přechod území. Má čtyřicet oblouků a s nájezdy měří 272 metrů.