„Díky extrémně vyspělým technologiím a přicházejícímu autonomnímu řízení může být automobil nejžádanějším zařízením příští dekády.“ Autosalon Pekingu je podle šéfredaktora renomovaného magazínu zjevně vrcholem automobilového roku. „Největší světový automobilový trh je již plně elektrický a neohlíží se zpět,“ píše Reuters.
„Tradičním i začínajícím výrobcům automobilů a elektromobilů ukradl pozornost nováček v oboru Xiaomi, který uspořádal jednu ze svých prvních tiskových akcí. Generální ředitel Lei Jun uvedl, že uzavřené objednávky na jeho sportovní sedan SU7 dosáhly 75 723 a že mezi kupujícími jsou majitelé vozů jako BMW a Audi,“ všímá si Reuters. „Proč telefonní společnost vyrábí auto? Společnosti zabývající se spotřební technologií chtějí propojit životy svých zákazníků mezi všemi svými zařízeními – telefony, notebooky, televizemi a nyní i auty. Tento přístup dobře funguje v Číně ve vysoce digitální společnosti, kde jsou elektronické platby normou a pohodlí připojení převažuje nad obavami o soukromí.“
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla |
„Pekingský autosalon, probíhající v hlavním městě největšího automobilového trhu na světě, je ukázkou nové síly čínského automobilového průmyslu. Na výstavě se uvádí na trh řada nových elektromobilů od čínských značek, které se vyznačují pokročilou technologií infotainmentu a cenami, které u starších výrobců automobilů vyvolávají paniku,“ dodává Reuters. „Každý ve světě aut si je vědom vzestupu nejlepších čínských domácích výrobců automobilů, protože největší světový trh přešel na elektřinu. Je ale hrozivé na jednom místě vidět, co BYD, Xiaomi, Xpeng a další domácí čínské značky dokázaly od doby, kdy pandemie v roce 2020 zahnala Čínu za oponu.“