ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Železnice dostane miliardy na rychlotratě. Brusel zařadil Česko do páteřní sítě

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Česká železnice dostala předčasný vánoční dárek. Evropská komise při nedávné revizi dopravních plánů zařadila většinu v Česku plánovaných rychlotratí do sítě hlavních páteřních tras – takzvané core network TEN – T. To znamená především významnou finanční vzpruhu.

Na hlavní tahy EU budeme moci čerpat výrazně více evropských dotací. Tím se sníží podíl peněz z českého rozpočtu, které bude nutné doplatit. A nejsou to malé peníze. Už v roce 2017, kdy program výstavby tratí pro vlaky jedoucí rychlostí až 350 kilometrů za hodinu schválila vláda, vypočítali úředníci ministerstva dopravy účet za rychlotratě na úctyhodných 650 miliard. Aktuálně se odhad kosmeticky poupravil, nyní Správa železnic počítá s 600 miliardami korun.

K navýšení počtu cestujících má pasažéry přesvědčit zejména zkracování jízdních dob, zjednodušení prodeje jízdenek a rovněž snížení cen.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se