O novém řešení v oblasti dopravy informoval americký Bloomberg. Vize společnosti AKKA Technologies vypadá takto – ráno nastoupíte do vlaku, který vás odveze na letiště. Bezpečnostní kontrola pasažérů pomocí skenu sítnice proběhne již během cesty. Vlak po kolejích dojede až na runway, kde se k němu automaticky připojí křídla. Po krátkém letu přistane na cílovém letišti, kde se křídla zase oddělí, a pokračuje dál. Vy z tohoto „vlakoletu“ vystoupíte až na stanici nejbližší vaší cílové destinaci.
Tento přepravní systém má urychlit odbavování na letištích a umožnit letadlům denně místo sedmi zvládnout až devět letů.
„Po tom, co budou auta elektrická a autonomní, přijde řada na letadla,“ řekl předseda představenstva firmy AKKA Technologies Maurice Ricci. Svou koncepcí chce oslovit leteckého giganta Boeing.
„Vlakolet“ je velikostí i využitím podobný Airbusu A320. Je schopný pojmout 162 pasažérů a sedačky je možné při převozu nákladu odmontovat. Rozpětí křídel má oproti Airbusu o patnáct metrů větší (49 metrů), přestože je s délkou 34 metrů a výškou 8 metrů kabina menší než u A320. Bude se soustředit především na krátké lety.
AKKA Technologies
|
Přestože podle vlastních slov AKKA Technologies nepředpokládá, že některá z firem celý koncept Link & Fly zrealizuje, chce svým designem rozproudit debatu o budoucnosti letadel. Jejím cílem je naznačit, kudy by se mohlo letectví ubírat.
I další firmy se v poslední době začínají soustředit na vize budoucnosti – Uber investoval do létajících taxi a Boeing vyhlásil dvoumilionovou odměnu (v dolarech) tomu, kdo vyrobí funkční jetpack.