Polská firma zvítězila ve výběrovém řízení, do České republiky dodává poprvé, první várku na konci roku 2012, poslední stroje by měly dorazit na jaře 2014. Až 40 procent z ceny nových jednotek půjde z fondů EU, konkrétně z Regionálních operačních programů.
Vlaky se nicméně svezou jen lidé ve čtyřech frekventovaných krajích: Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském. Mají moderní design, jsou klimatizované a vejde se do nich sto dvacet sedících cestujících.
"V soupravě bude také univerzální prostor pro přepravu velkých zavazadel, jako jsou kočárky nebo jízdní kola. Samozřejmostí bude vybavení pro vozíčkáře včetně bezbariérové toalety s uzavřeným systémem nebo moderní audiovizuální informační systém," dodal generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
"Po italském, ukrajinském, litevském a maďarském trhu se Česká republika stává naším dalším exportním trhem," uvedl ke kontraktu předseda představenstva PESA Tomasz Zaboklický.
Jeden polský motorizovaný vlak vyjde na zhruba 65 milionů korun.
"Nezapomínáme ani na další regiony: do Libereckého kraje a Kraje Vysočina budou už letos dodána první vozidla od firmy Stadler, s touto firmou byla podepsána smlouva již loni. Chystáme se vypsat výběrové řízení na dodávku vozidel pro Pardubický kraj," dodal Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.
Kde nové vlaky vyjedou?1. Plzeň - Domažlice |