Vědci analyzovali pět set profesionálních zápasů, na základě kterých pro každou rasu definovali dvojici možných postupů. Jedním byla makrostrategie založená na budování dlouhodobě silné ekonomiky, druhým mikrostrategie soustředící se na rychlé brzké útoky, které se nepřítele snaží zničit v co nejkratším čase.
V teoretickém modelu se utkali lidé, organická rasa Zergů i technologicky vyspělí Protossové. Výpočty se tedy prováděly pro šest hlavních strategií. A ačkoliv jde o odlehčené téma, experiment pro výpočty využívá perkolační model. Tedy metodu, se kterou lze simulovat například chování bakterií či míru průniku látky do pórovitého materiálu.
Po definování základních proměnných vědci nechali proběhnout sto simulací a výsledky možné meziplanetární války na jejich základě vyhodnotili. "Došli jsme k závěru, že úmyslné vyvážení jednotlivých civilizací ve Starcraftu 2 znemožnilo kterékoliv rase získat v libovolné simulaci úplnou převahu," tvrdí vědci ve studii.
"Průměrná obsazenost hvězdného systému při více než sto simulacích ukazuje, že lidští obyvatelé fiktivního sektoru Korpulu by se strategií brzkého útočení časem porazili zergské i protosské protivníky," píše se dále.
Sami výzkumníci však pokus vnímají s nadhledem, cílem prý bylo zlepšit povědomí o vědeckých postupech, a studie je proto k dispozici zdarma.
"Tento projekt rozhodně nepředstavuje pokrok v našem chápání mimozemského života. Přesto doufáme, že pomůže zdůraznit narůstající potenciál rychle se rozvíjejícího herního průmyslu. A pomůže také zvýšit všeobecné chápání vědeckých postupů," tvrdí autoři.