Měření se v říjnu zúčastnilo tisíc lidí, většině bylo mezi 26 a 65 lety. Přibližně 28 procent z nich mělo špatné brýle nebo čočky, a to o více než 0,75 dioptrie. Téměř polovina zúčastněných potřebovala své brýle nebo čočky upravit mírně.
Z těch, kteří na měření zraku ještě nikdy nebyli a o své vadě nevěděli, nebo ji dosud neřešili, potřebovalo korekci do půl dioptrie 58 procent a o více než o 0,75 dioptrie 39 procent. Špatné vidění přitom u řidiče způsobuje pomalejší reakce a při dlouhých cestách může vést i k větší únavě. Ještě důležitější je nosit správné brýle či čočky během podzimu a zimy, kdy se podstatně zhoršuje viditelnost. Správně svou vadu zraku řeší kolem 27 procent českých řidičů.
Brýle nebo čočky by mělo používat 40 procent řidičů, část z nich je nenosí |
Podle BESIP se zároveň zvýšil počet lidí, kteří zanedbávají pravidelnou kontrolu zraku. V ideálním případě by si ho měli nechat zkontrolovat minimálně jednou za dva roky. Přibližně 64 procent však u svého očního lékaře bylo naposledy před více než třemi lety. Ještě minulý rok to bylo 59 procent. Před dvěma lety kontrolu zraku absolvovalo 25 procent lidí a před rokem a méně 11 procent.
Oproti roku 2021 se počet lidí, kteří za volant usedají se správnou korekcí zraku nezměnil. Je jich zhruba čtvrtina.