Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

První jízda: Suzuki S-Cross vypadá úplně jinak a boduje cenou

Už nevypadá jako uťápnutý zakřiknutý mladší sourozenec Vitary, hurá! Právě nevýrazný design S-crosse mohl za to, že menší Vitara je prodejně podstatně úspěšnějším modelem – třeba letos dvojnásobně (809 oproti 384 kusů). Což by současná radikální proměna mohla změnit.
Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross | foto: Suzuki

Model jako takový se objevil v roce 2013 jako nástupce veleoblíbeného SX4, o tři roky později podstoupil rozsáhlý facelift; rozsah aktuálních novinek modelového roku 2022 jde ale mnohem dál. Ke cti Suzuki nutno přičíst, že se nepokouší tvrdit, že jde o zcela novou generaci, přesto se S-cross změnil víc než dost. Co tedy nabízí nového?

Třeba přední partie, které jsou nové od základů, mnohem sebevědomější – zaujme výrazná maska chladiče s velkým logem a nízké LED světlomety. Především je pak kapota o pořádný kus zvýšená. Designérům se přerod povedl na jedničku, protože nepůsobí nijak neohrabaně a naopak přináší důležité uživatelské plus: okraje kapoty jsou na rozdíl od dřívějška z místa řidiče dobře viditelné. To usnadňuje orientaci v provozu, o parkování nemluvě.

Když jsme u parkování – to dále usnadní čtveřice kamer, které umí poskládat panoramatický obraz okolí. U Suzuki je to novinka, další elektronické vychytávky jsou převzaté z poslední verze Vitary. Především sledování mrtvých úhlů, které také při vycouvání z parkovacího místa umí varovat před projíždějícími vozy. Právě chudší nabídka pokročilých systémů byla v posledních letech vedle designu tím, v čem S-cross na Vitaru ztrácel.

Jen s hybridem

Designéři také výrazně zmenšili plochu nelakovaných černých plastů, o to výrazněji jsou tvarované. Lemy blatníků jsou masivnější, černé části nárazníků pak zdůrazňují drsnější vzhled S-crossu. Suzuki jej chce zřetelněji odlišit od městských crossoverů a „napasovat“ do středu kategorie SUV. Není divu, S-cross totiž jako jedno z mála malých a kompaktních SUV nabízí pohon všech kol v běžně dostupných verzích. Mimo základní stupeň výbavy lze totiž libovolně kombinovat pohon předních či všech kol a šestistupňovou manuální nebo měničovou automatickou převodovku.

Designovou proměnu uzavírají čiré koncové lampy spojené lesklou lištou do souvislého designového prvku. Kromě toho na zádi najdete modrý štítek Hybrid, protože S-cross už od loňského roku nabízí výhradně přeplňovaný benzinový čtyřválec v kombinaci s pomocným elektromotorem. Příští rok se v nabídce objeví varianta s černým štítkem Hybrid. Tady půjde elektrifikace dále – díky větší baterii a silnějšímu elektromotoru bude možná jízda i s vypnutým „spalovákem“.

Momentálně je ale mild hybrid jedinou možností. Předností ve srovnání s konkurencí je počet čtyř válců benzinového motoru a štědrý výkon 95 kW a 235 Nm dostupných už ve dvou tisících otáčkách. Elektromotor nabízí v nízkých otáčkách dalších až 10 kW a 50 Nm, které jsou dobře znát při zrychlování. Elektrická část pohonu se stará i o brzdění (elektro)motorem při uvolnění plynového pedálu, tedy o vlastnost, která je jinak moderním benzinovým motorům cizí.

Živý motor

Pro první svezení na zasněžených silnicích a polních cestách jsme zvolili čtyřkolku s manuálem. Motor se projevuje živě, mimo jiné díky nízké hmotnosti auta – u této verze jen 1 330 kilogramů. Pohonu 4x4 lze pomoci přepnutím do jednoho ze čtyř jízdních režimů, v tomto případě Snow, který častěji připojuje zadní kola a dovoluje kontrolovaný prokluz těch zabírajících.

O pohodlí posádky se stará štědrý vnitřní prostor, nabízející nadstandardní šířku v loktech i dostatek místa pro nohy v obou řadách sedadel. Základní provedení sice cenovkou lehce přesáhlo půlmilionovou hranici (508 900 korun), je ale bohatě vybaveno. Nechybí nová generace multimédií, parkovací kamera, téměř kompletní sada asistenčních systémů i LED světelná technika. Drobnou kaňkou zůstává ovládání palubního počítače kolíkem na přístrojovém štítu, ačkoliv barevný displej je v S-crossu nový – převzatý z Vitary a Swiftu.

Prostřední úroveň Premium za cenu od 533 900 korun přidává nejen vyhřívání předních sedadel (ta zadní a volant se jej bohužel nedočkaly), dvouzónovou klimatizaci či bezklíčové ovládání, ale nově i parkovací senzory vzadu i vpředu a už zmíněné sledování mrtvých úhlů. Za pohon 4x4 se připlácí 44, za automat 40 tisíc. Testované vrcholné provedení pak má větší displej mutlimédií doplněný o bezdrátové Apple CarPlay (v nižší výbavě je klasické připojení přes USB), čtveřici parkovacích kamer a kožené čalounění.

Malá konkurence

S-cross vzhledově prokouknul a přidal několik užitečných novinek do výbavy. Pořád ale především staví na přednostech dosavadního modelu – tedy prostorném interiéru a výborném poměru ceny a výbavy. Právě proto, že má „jen“ přepracovanou konstrukci, dokáže být S-cross cenově velmi konkurenceschopný. Pokud totiž sháníte verzi 4x4, konkurenty spočítáte na prstech jedné ruky: vedle Dacie Duster to je jen sesterská vitara, Hyundai Tucson a Hyundai Kona spolu s novou Toyotou Yaris Cross. Poslední dva modely ale pohon všech kol podmiňují pořízením automatické převodovky. 

Autoři:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...