Lehké obrněné průzkumné vozidlo (Leichter Gepanzerter Spähwagen) Fennek nedostalo své jméno náhodou. Fennek, česky fenek, žijící na poušti Sahara, je nejmenším druhem lišky a vyznačuje se velkýma ušima, které vedle chlazení zajišťují i velice jemný sluch. Samozřejmě jsou tam zásadní rozdíly, zatímco fenek berberský má tedy výkonné průzkumné zařízení na bázi akustické, tak logicky obrněnec Fennek má technické zařízení k průzkumu na bázi optické. A liška nemá kulomet.
Vozidlo Fennek je čtyřkolové s pohonem 4x4. Šestiválcový turbodiesel z typové řady Deutz BF6M poskytuje výkon 240 koní. Vozidlo je při jízdě relativně tiché, což jej s jeho malou výškou činí méně nápadným. Délka vozu je 5,58 m, šířka 2,55 m a výška po střešní pancíř 1,79 m, se zbraňovým modulem 2,18 m. Bojová hmotnost vozidla je 10,7 tuny. Vozidlo dokáže jet maximální rychlostí 115 km/h, při couvání 23 km/h. Dojezd na silnici se udává 1 000 km, v terénu 460 km, průměrný dojezd 860 km. Hloubka brodění je cca jeden metr.
Fennek v průzkumných verzích (nakonec totiž vznikly i různé verze „neprůzkumné“, jako velitelské ženijní nebo dokonce bojové) je vybaven vysouvacím pozorovacím a průzkumným zařízením BAA (Beobachtungs- und Aufklärungsausstattung), situovaným při levoboku vozidla. Na něm najdeme černobílou CCD kameru, termovizní kameru a laserový dálkoměr.
Pro vlastní obranu je vozidlo (opět musíme dodat, že ne ve všech verzích) vybaveno dálkově ovládaným zbraňovým modulem, umístěným na střeše vpředu vpravo. Modul může být osazen jednou z následujících tří zbraní: kulometem MG3 ráže 7,62 mm, kulometem MG50-1 ráže 12,7 mm nebo automatickým granátometem HK GMW ráže 40 mm. Používají se dva typy zbraňových modulů, buď KMW 1530 nebo FLW 200. Ten druhý nese vedle „ostré“ zbraně i vrhače dýmovnic (ostatní vozidla mohou mít vrhače dýmovnic uchyceny na zadním pancíři za motorovým prostorem).
Osádka je tříčlenná ve složení velitel, řidič a operátor systémů. Sedadlo řidiče je předsunuto vpřed v podélné ose vozidla, což mu poskytuje výborný zorný rozsah 180°. Zbývající dva členové osádky sedí při bocích vozidla, a jak už víme, jsou ve směru podélné osy vozidla situováni za řidičem. Kabina je chráněna proti účinkům zbraní hromadného ničení (radiační, chemické nebo bilogické zamoření). Proviantu lze naložit na pětidenní přežití osádky v bojové kondici bez potřeby doplnění zásob.
Alespoň pár vět musíme věnovat bojovým verzím určeným speciálně pro nizozemskou armádu. Především je to 18 kusů protiletadlového vozidla Fennek SWP (Stinger weapon platform). Vozidlo nese odpalovací zařízení se čtyřmi protiletadlovými střelami FIM-92 Stinger s infračerveným naváděním (primárně se jedná o střelu přenosnou, z ramene odpalovanou). Odpalovací zařízení (označené PMADS / Pedestal Mounted Air Defence System) je tureckého původu a samo obsahuje podobné optické vymoženosti jako zařízení BAA průzkumných vozidel. Protiletadlový Fennek samozřejmě postrádá i zbraňový modul (s kulometem nebo granátometem) pro vlastní obranu, protože by tam vyloženě překážel.
Dále se uvádí verze protitanková, označovaná jako Fennek MRAT (medium range antitank). Její výzbroj tvoří přenosné protitankové řízené střely Spike-MR se středním doletem (minimální vzdálenost cíle 200 m, maximální 2 500 m). Nenechme se však mást, vozidlo na sobě nemá integrováno žádné odpalovací zařízení těchto střel, pouze je veze a osádka je odpaluje z pozice mimo vozidlo. Podobné to je i s verzí minometnou Fennek MR, která slouží k přepravě 81mm minometu a příslušné munice.
Bundeswehr má dnes ve své výzbroji 247 vozidel Fennek. O poznání více jich má nizozemská královská armáda, Koninklijke Landmacht, a to 345 kusů. Minimálně osm kusů darovali Nizozemci Ukrajině bránící se ruské agresi.