ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Čas se krátí. O nejdůležitějším kroku na ­železnici bude jasno do léta

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Dopravní resort se chce vyhnout blamáži s novým drážním systémem. Ten má být na páteřních tratích spuštěný na přelomu nového roku. Pilotní provoz na takzvané Uničovce ale ukázal, že bez reálného testování by mohl namísto vyšší bezpečnosti naopak vlaky bezdůvodně zastavovat. Do léta tak musí všechny páteřní úseky projít zátěžovým testem, aby se ministr dopravy mohl včas rozhodnout, zda termín 1. ledna 2025 raději neposunout.

V říjnu dělat zátěžové testy a zjistit, že na infrastruktuře něco chybí, by bylo úplně scestné,“ řekl MF DNES jeden ze zdrojů obeznámených s průběhem jednání o podmínkách zavedení takzvaného systému ETCS ( European Train Control System). Termín léta nebo zhruba poloviny roku dokládá i skutečnost, že sama Správa železnic si harmonogram testů, které začaly letos v lednu, stanovila do července.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se