Stavební povolení se týká 7,5 kilometru dlouhého úseku Sadová–Plotiště, který se napojí na dálniční křižovatku Plotiště nad Labem, kde je severní sjezd z dálnic D11 a D35 do Hradce Králové.
Plánovaná stavba zahrnuje 25 hlavních stavebních objektů včetně samotné trasy dálnice, mimoúrovňové křižovatky Sadová nebo mostní estakády ve Všestarech, která bude dlouhá 114 metrů a překlene obec v těsné blízkosti současného mostu na silnici I/35.
Dálnice se napojí na současný výjezd z křižovatky u Plotišť a překlene plánovanou silnici ze stejné křižovatky do Všestar, na kterou se napojí i odbočky do Světí a Břízy, které v současnosti ústí na okraji křižovatky a v prvních týdnech po jejím spuštění se tam tvořily nebezpečné situace.
Náklady na stavbu se odhadují na 2,25 miliardy korun bez daně. Stavba zahrnuje celkem 102 objektů, z toho devět mostů, čtyři přeložky silnic III. třídy a dvě protihlukové stěny o celkové délce 2 083 metrů. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) už v srpnu uzavřelo smlouvu na zpracování archeologického průzkumu. Ještě v letošním roce by mělo vypsat zakázku na samotnou stavbu.
Navazující 10,4 kilometru dlouhý úsek z Hořic na Jičínsku do Sadové se má začít stavět už letos. Za 2,44 miliardy korun bez daně ho postaví konsorcium firem Eurovia CS, M-Silnice a Stavby mostů. Smlouvu s ním silničáři podepsali v srpnu.
„Zahájení stavby plánuje ŘSD ve 4. čtvrtletí,“ píše se v infoletáku ke stavbě, která má být hotová v roce 2025.
Další úsek z Úlibic do Hořic získal stavební povolení už v dubnu a ŘSD na něm plánuje vyhlásit výběrové řízení v příštím roce. Poslední část na cestě do Jičína je nejdelší, měří 16,3 kilometru a jeho cena se odhaduje na 4,18 miliardy korun. Hotový má být do roku 2028 stejně jako sousední obchvat Úlibic, který napojí dálnici D35 na jižní obchvat Jičína.
4. července 2023 |