Během testovací fáze, která ostrému provozu předcházela, odbavil e-shop přes svoji partnerskou společnost DODO 7 042 zákazníků a doručil 28 643 nákupů. Dohromady zaměstnanci obou skladů roztřídili do objednávek 382 023 výrobků.
Celkově přes 80 procent zákazníků nakoupilo na e-shopu více než třikrát. Cenově nejobjemnější nákup přišel na 14 993 korun. Billa obdržela téměř osm tisíc zpětných vazeb a hodnocení z jednotlivých dokončených nákupů, přičemž od letošního ledna do srpna má výsledné hodnocení trvale stoupající tendenci.
E-shop obsluhují dva sklady – v Praze a Brně – o celkové velikosti 13 200 metrů čtverečních. „Oproti konkurenci veškeré odbavení objednávek soustředíme výhradně do těchto skladů, takže je doručení rychlejší. Už tři hodiny po objednání může mít zákazník svůj nákup doma. A plná obsluha ze skladů vede i k tomu, že na rozdíl od některých konkurenčních řetězců příprava objednávek nezasahuje do provozu na prodejnách, což je komfortnější pro zákazníka i pro nás,“ upřesňuje Petr Toupal, vedoucí oddělení e-commerce řetězce Billa.
„Naší vizí je být zákazníkům dostupnější, být jim na blízku a doslova být k dispozici na každém rohu. Spuštění e-shopu vidíme jako důležitý milník na cestě k tomu, abychom tuto vizi naplnili,“ říká Liam Casey, generální ředitel Billa ČR.
Američtí retaileři bijí na poplach. Krámských loupeží přibývá, obchody se brání |
Typickými zákazníky e-shopu Billa jsou podle vedoucího e-commerce Petra Toupala mladé rodiny s dětmi. Kromě Prahy či Brna je možné si přes e-shop objednat také do Mladé Boleslavi. „Po celé ČR Billa plánujeme službu rozšířit do roku 2025. Na konci tohoto roku podle něj řetězec představí mobilní aplikaci,“ řekl Toupal.
Řetězec Billa zákazníkům e-shopu nabízí kromě běžných potravin také zboží z vlastní výroby, konkrétně čerstvé obložené bagety a obložené mísy. V plánu je i nabídka masných i bezmasých párty setů a grilovacích setů.
Zákazníci na e-shopu nepřicházejí o možnosti sbírat své body na Billa Bonus kartu nebo je naopak uplatňovat ve všech věrnostních akcích. Nepřicházejí ani o oblíbené samolepky, které získávají při speciálních akcích a dále je směňují za produkty se slevou. Nyní noví zákazníci získají navíc desetiprocentní slevu na první tři nákupy a malý dárek v podobě produktů vlastní výroby Billa k tomu.
Tesco, Košík, Rohlík a další
Také konkurenční maloobchodní řetězce disponují vlastními e-shopy. Jako první představilo v roce 2012 svůj e-shop Tesco. Během pandemie si lidé zvykli na dovoz potravin prostřednictvím online supermarketů Rohlik.cz a Košik.cz.
Globus má e-shop do roku 2018, ovšem zboží si musí zákazníci vyzvednout přímo u prodejny v Praze nebo Ostravě.
Lidl má e-shop pouze na spotřební zboží, stejně jako Kaufland, který svůj e-shop spustil v květnu 2023. Další řetězce své e-shopy testují od roku 2021 a jezdí také pouze na některých místech.