Podívejte se i na naše další nekonečné přenosy
Sledovat na iDNES.tvVíc aut oproti běžnému stavu projede také po Modřanské, Strakonické a po Pražském okruhu. Vyplývá to z analýzy Technické správy komunikací (TSK).
Silničáři zahájili letošní opravy mostu 15. května. Zahrnují práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Práce potrvají do konce prázdnin.
Na Dobříšské, která je součástí městského okruhu a spojuje tunel Mrázovka s mostem, poklesl počet aut z běžných 49 600 na 43 900 denně. V opačném směru se naopak zvýšil o osm procent na 45 400. Na samotném mostě ve směru ze Strakonické do Braníku projede o deset procent aut méně, v opačném je to potom o procento více, a sice 70 tisíc aut denně.
Pokles v obou směrech zaznamenali silničáři v Komořanské, kde ve směru z centra projede o deset procent a ve směru do centra o 11 procent aut méně. Auta ubyla v obou směrech v ulici K Barrandovu, kdy silničáři uzavřeli a opravují nájezdovou rampu na Barrandovský most.
Opravy Barrandovského mostu skončí po prázdninách, kolonami nejvíc trpí Dobříšská |
Na Strakonické přibylo aut v obou směrech v úsecích od Barrandovského mostu k Dobříšské, mezi mostem a Mezichuchelskou a mezi Moulíkovou a Nádražní. O devět procent aut méně jezdí ze Strakonické k Pražskému okruhu, v opačném směru vzrostl počet aut o procento. Na samotném okruhu přibylo ve směru ze Strakonické k Libušské 34 procent aut, kdy se počet zvýšil na z 29 na 39 tisíc. V opačném směru je nárůst počtu osm procent na 33 400 aut.
Silničáři vyznačí omezení, letošní oprava Barrandovského mostu začne v pondělí |
Nárůst až 34 procent, tedy 8000 aut denně zaznamenala TSK na Nuselském mostě ve směru do Legerovy, kudy projede 47 tisíc aut. Ve směru ze Sokolské k ulici 5. května naopak počet vozů poklesl o čtvrtinu na 28 400 aut.
Oproti loňským opravám využívá víc řidičů vratnou rampu u Lihovaru. Loni ji využívalo denně průměrně 6 500 vozidel, letos je to 10 500, což je meziročně o 62 procent víc.
Počet aut se oproti běžnému stavu příliš nezměnil v tunelovém komplexu Blanka, pouze jich o něco ubylo ve směru z Troje na Malovanku. Pokles je však v řádu jednotek procent.
Do cíle řidiči jedou déle
Zvýšila se doba dojezdu řidičů do cíle. Na Strakonické ve směru k mostu a ve Vrchlického ulici vzrostla oproti normálu asi o dvě minuty, o 2,5 minuty to je na Radlické a o půl minuty na Strakonické. Nárůsty zaznamenali silničáři hlavně v pracovní dny. Na Modřanské vzrostla doba dojezdu o minutu.
V MHD mají problém zejména autobusy X125 ze Smíchovského nádraží na Háje, které mají zpoždění průměrně mezi pěti a sedmi minutami. Bez problémů jezdí tramvaje v Braníku a Podolí.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.