Hned celá řada aut letos sfoukne 25 svíček na svém pomyslném narozeninovém dortu. Mnohé z nich se kvůli elektrickému „moru“ po současné již generaci nedočká nástupců. Rok 1998 byl jedním z vrcholů devadesátých let. Automobilky ještě vyráběly modely podle přání zákazníků. Leccos se měnilo v autoprůmyslu. Tehdy se daly dohromady koncerny Daimler a Chrysler, zatímco BMW svedlo s Volkswagenem bitvu o Rolls-Royce a Bentley.
Byl to velkolepý rok zejména pro koncern VW, který jel pod dohledem tehdejšího koncernového šéfa Ferdinanda Piëcha jako dobře namazaný stroj. Na tehdejším lednovém detroitském autosalonu se představil Volkswagen New Beetle. Místo světové premiéry nebylo zvoleno náhodně. Záměrem bylo využít renomé jeho předchůdce k propagaci značky a výraznějšímu návratu na americký trh, kde byl Volkswagen před japonskou invazí díky tomuto vozu importérskou jedničkou.
Zemřel despota, génius, šílenec a největší osobnost světa aut |
Volkswagenu v kalifornském Simi Valley s názvem Concept 1 z roku 1994, vznikl již za použití platformy, která se stala technickým základem vozů Audi A3, Škoda Octavia, VW Golf IV či Volkswagenu Bora – další z premiér roku 1998. Zatímco sourozenci beetlu byli tvarováni s ohledem na funkčnost, jeho karoserie byla podřízena typickému tvaru s oblou kapotou, vystupujícími zaoblenými blatníky a kupolovitou střechou. Motor byl umístěn vpředu a vzadu byl oproti originálu zavazadlový prostor. Řidič měl navíc paradoxně blíž k zadnímu než k čelnímu sklu.
Utajený Čech, co stavěl nejlepší supersport, ladil audi a léčil se Itálií |