Život brouka: VW new New Beetle

  16:46aktualizováno  16:46
Životy hmyzu se počítají na dny, po světě se ale prohání 22 milionů nesmrtelných brouků. Legendární VW Käfer vydržel ve výrobě déle než půlstoletí, nový brouk jménem New Beetle zatoužil po faceliftu už po sedmi letech výroby. Inspirací byla detroitská studie Ragster.

Začátkem roku se na detroitském autosalonu objevil brouk New Beetle s plátěnou střechou a jemnými stylistickými úpravami, nesoucí označení Ragster.

Nikdo tehdy netušil, že se právě kouká na předobraz faceliftovaného New Beetla.

Náhradní domovinou VW Brouk je Amerika. Hippie v hmyzích volkswagenech projeli křížem krážem celou Ameriku.

I přesto, že bývalí hipíci s postupem času oblékli saka, zkrátili účesy, odložili halucinogeny a volnou lásku a vyrazili za kariérou, vzpomínají dodnes rádi na mladá léta.

A žádné jiné auto nemůže zahrát na jejich nostalgickou strunu lépe než právě brouk.

Z výrobní linky dnes sjíždí poslední brouk

30. 7. 2003 byl v Mexiku vyroben opravdu poslední starý brouk automobilky Volkswagen ...VÍCE

Amerika proto automobilový hmyz miluje, i přesto že si za něj VW nechává pořádně platit. Spíše vlažné přijet na starém kontinentuí, tak pány ve Wolfsburgu ani moc nebolí. Americký trh za sedm let pohltil na 800 tisíc beetleů.

V druhé polovině  léta začnou mexickou továrnu opouštět inovovaní New Beetlové. Základní broučí rysy musely zůstat zachovány, na autě moc rovných linek nebo ostrých hran nenajdeme, zato všude samé obliny. Změny se udály od dveřích klik dolů.

Největší proměnou prošly blatníky, které jsou teď nově z boku zploštělé. Brouk také dostal jiné prahy, nárazníky a světla. Působí o něco subtilnějším, ale o to sportovnějším dojmem.

Premiéra omlazeného brouka New Beetle proběhne na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Objednávky nabírají němečtí dealeři už nyní, prvních aut se zájemci dočkají koncem srpna.

Volkswagen New Beetle Ragster

Plážová studie Ragster se představila na severoamerickém autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005. Letní úprava spočívala především ve snížení střechy na minimální únosnou mez ve stylu "Hot Rod". Auto s lehce pozměněnými blatníky, nárazníky a dalšími detaily dostalo slušivé modrobílé lakování, nezbytná olbřímí kola s průměrem 19 palců (šířka 235 mm) a vyrazilo na autosalon.

Letnímu "fáru" pro bezstarostnou jízdu je plechová střecha k ničemu. Na sloupky se usadil mohutný rám ve tvaru písmene U, do kterého se propíná elektricky shrnovací plátěná střecha.

Když je textil schovaný, jsou vidět změny v interiéru: anatomická sedadla, sportovní volant a tlačítko "start" napravo od volantu, kterým se oživuje motor, nalevo na přístrojové desce pak najdeme ovládání střechy. Jinak řešený je také kufr s "omyvatelným" dnem.

Brouci zaplavili Berlín. Sraz autolegendy

Velká FOTOGALERIE ZDE

 

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle

VW New Beetle a New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle - má po faceliftu plošší boky blatníků

Faceliftu se dočkal také New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Najdete na iDNES.cz