Život brouka: VW new New Beetle

  16:46aktualizováno  16:46
Životy hmyzu se počítají na dny, po světě se ale prohání 22 milionů nesmrtelných brouků. Legendární VW Käfer vydržel ve výrobě déle než půlstoletí, nový brouk jménem New Beetle zatoužil po faceliftu už po sedmi letech výroby. Inspirací byla detroitská studie Ragster.

Začátkem roku se na detroitském autosalonu objevil brouk New Beetle s plátěnou střechou a jemnými stylistickými úpravami, nesoucí označení Ragster.

Nikdo tehdy netušil, že se právě kouká na předobraz faceliftovaného New Beetla.

Náhradní domovinou VW Brouk je Amerika. Hippie v hmyzích volkswagenech projeli křížem krážem celou Ameriku.

I přesto, že bývalí hipíci s postupem času oblékli saka, zkrátili účesy, odložili halucinogeny a volnou lásku a vyrazili za kariérou, vzpomínají dodnes rádi na mladá léta.

A žádné jiné auto nemůže zahrát na jejich nostalgickou strunu lépe než právě brouk.

Z výrobní linky dnes sjíždí poslední brouk

30. 7. 2003 byl v Mexiku vyroben opravdu poslední starý brouk automobilky Volkswagen ...VÍCE

Amerika proto automobilový hmyz miluje, i přesto že si za něj VW nechává pořádně platit. Spíše vlažné přijet na starém kontinentuí, tak pány ve Wolfsburgu ani moc nebolí. Americký trh za sedm let pohltil na 800 tisíc beetleů.

V druhé polovině  léta začnou mexickou továrnu opouštět inovovaní New Beetlové. Základní broučí rysy musely zůstat zachovány, na autě moc rovných linek nebo ostrých hran nenajdeme, zato všude samé obliny. Změny se udály od dveřích klik dolů.

Největší proměnou prošly blatníky, které jsou teď nově z boku zploštělé. Brouk také dostal jiné prahy, nárazníky a světla. Působí o něco subtilnějším, ale o to sportovnějším dojmem.

Premiéra omlazeného brouka New Beetle proběhne na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Objednávky nabírají němečtí dealeři už nyní, prvních aut se zájemci dočkají koncem srpna.

Volkswagen New Beetle Ragster

Plážová studie Ragster se představila na severoamerickém autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005. Letní úprava spočívala především ve snížení střechy na minimální únosnou mez ve stylu "Hot Rod". Auto s lehce pozměněnými blatníky, nárazníky a dalšími detaily dostalo slušivé modrobílé lakování, nezbytná olbřímí kola s průměrem 19 palců (šířka 235 mm) a vyrazilo na autosalon.

Letnímu "fáru" pro bezstarostnou jízdu je plechová střecha k ničemu. Na sloupky se usadil mohutný rám ve tvaru písmene U, do kterého se propíná elektricky shrnovací plátěná střecha.

Když je textil schovaný, jsou vidět změny v interiéru: anatomická sedadla, sportovní volant a tlačítko "start" napravo od volantu, kterým se oživuje motor, nalevo na přístrojové desce pak najdeme ovládání střechy. Jinak řešený je také kufr s "omyvatelným" dnem.

Brouci zaplavili Berlín. Sraz autolegendy

Velká FOTOGALERIE ZDE

 

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle Ragster

VW New Beetle

VW New Beetle a New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle

VW New Beetle cabrio

VW New Beetle - má po faceliftu plošší boky blatníků

Faceliftu se dočkal také New Beetle cabrio

VW New Beetle cabrio

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Najdete na iDNES.cz