Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW má pro zaměstnance únikovou hru, aby je zbavil úzkosti z elektroaut

Německá automobilka Volkswagen vytvořila únikovou hru, v níž zaměstnanci v malých týmech řeší úkoly. Koncern tak chce zmírnit úzkost pracovníků z přechodu na elektromobilitu. Největší evropská automobilka do roku 2026 investuje do nových technologií 89 miliard eur (2,1 bilionu Kč).

Start výroby Volkswagenu ID.3 v továrně v německém Cvikově | foto: Volkswagen

Firma únikovou hru už otestovala v jiných svých závodech. Nyní ji naplánovala do školícího programu zaměstnancům ve své centrále ve městě Wolfsburg na východě spolkové země Dolní Sasko. S její pomocí chce připravit zaměstnance k přechodu na výrobu elektromobilů. Jako první přijde na řadu 1 200 lidí, kteří se budou podílet na výrobě elektrického modelu ID.3. Vůz se má začít ve Wolfsburgu vyrábět ve druhé polovině roku.

„Je to jeden ze stavebních kamenů v procesu zavádění pracovníků do světa elektromobility,“ řekl Gunnar Kilian, který v automobilce vede úsek lidských zdrojů. „Fakt, že spalovací motor už tu nebude, je pro někoho úplně nová věc. Musíme lidi vyškolit na prostředí s vysokým napětím,“ citovala ho agentura Bloomberg.

ANALÝZA: VW důrazně mění plány. Přemýšlí, jak postavit lidový elektromobil

„Po závodech ve Cvikově (Zwickau) a Emdenu se továrna ve Wolfsburgu během několika příštích let stane také továrnou na elektrická vozidla. Tato zásadní transformace má být nejen založena na odborném školení, ale má také emocionální stránku: továrna ve Wolfsburgu otevřela eMotionRoom, kde si v následujících měsících může 22 000 výrobních zaměstnanců užít zábavný zážitek z procesu transformace z aut se spalovacím motorem na elektrická vozidla,“ popisuje německá značka, „eMotionRoom je součástí jednodenního školícího programu (eMotionDay) pro výrobní zaměstnance ve Wolfsburgu, který potrvá do roku 2025,“ vysvětluje.

Volkswagen přichystal pro své zaměstnance únikovou hru, která má tlumit úzkost z elektromobility.

„Princip eMotionRoom se již setkal s velmi pozitivní zpětnou vazbou od našich zaměstnanců ve Cvikově. Nápad se ukázal jako mimořádně populární – proto jsme ho zařadili i do Wolfsburgu,“ komentuje zástupce odborářů Gerardo Scarpino. „Přechod na e-mobilitu se může uskutečnit pouze společně s našimi kolegy. Dostat je na palubu, inspirovat je a trénovat je naprosto zásadní pro náš společný úspěch. Je to proto, že transformaci můžeme zvládnout pouze společně – a eMotionRoom je klíčovou součástí skládačky.“

Elektromobil pro všechny. První kilometry s VW ID.3 křížem krážem Českem

eMotionRoom si Volkswagen vyvinul vlastními silami. Má tři komplikovaně navržené místnosti a zaměstnanci musí v každé z nich do 20 minut vyřešit různé hádanky a problémy. Výzva začíná cestou zpět v čase do 19. století (vynález prvních elektromotorů), druhá místnost sleduje historii lokality Wolfsburg až do současnosti (výroba vozidel se spalovacími motory). Třetí místnost se zaměřuje na digitální budoucnost mobility.

Bez Italů by nebylo Volkswagenu. Vyrobili brouky, vymysleli golf

Stejně jako klasické únikové místnosti musí týmy (každý složený ze čtyř lidí) vyřešit různé problémy v každé místnosti, aby otevřely dveře. Každou skupinu provádějí dva instruktoři prostřednictvím videa. eMotionRoom je součástí jednodenního eMotionDay, který zahrnuje i další školicí moduly – například použití headsetů virtuální reality ve výrobě.

Kromě modelu ID.3 plánuje Volkswagen do roku 2026 vyrábět ve své rozlehlé centrále nejméně dva další elektrické modely, a to nový sportovně-užitkový vůz (SUV) Tiguan a následně další SUV. Naposledy zmíněný vůz má nahradit klíčový projekt elektromobilu Trinity, který se šéf společnosti Oliver Blume rozhodl kvůli zpoždění softwaru posunout nejméně o dva roky.

KOMENTÁŘ: Flagelanti a vlci vegani. Automobilové ekošílenství eskaluje

Německý koncern do začátku roku 2025 investuje do přestavby wolfsburského závodu na výrobu elektromobilů 460 milionů eur. Většina peněz půjde do výrobních zařízení a zbytek na rekvalifikaci zaměstnanců.

Modrý článek, lego a extrémní úspory. VW vykročil k elektrobudoucnosti

„Wolfsburg je výjimečný tím, že se zde budou ještě mnoho let vyrábět vozidla se spalovacími motory. Jinými slovy: Pro Wolfsburg je nadcházející transformace především a především o integraci – hladkém propojení s probíhajícími operacemi a výrobou. To je velmi speciální výzva,“ komentuje Christian Vollmer, člen představenstva značky Volkswagen pro výrobu a logistiku.

Volkswagen přichystal pro své zaměstnance únikovou hru, která má tlumit úzkost z elektromobility.

„Nová výrobní linka ve Wolfsburgu nám poskytne větší flexibilitu než kdykoli předtím,“ řekl ředitel závodu Rainer Fessel. „Montážní linka bude první ze závodů vyrábějících osobní automobily značky Volkswagen v Německu, která dokáže na stejné lince vyrábět vozy s elektrickým i spalovacím motorem. S budoucí platformou SSP se tak za několik let stane první multiplatformní továrna Wolfsburgu Volkswagen,“ dodal Fessel. Stojí za doplnění, že vůbec první továrnou, ve které se na jedné lince vyrábí najednou vozy dvou zcela odlišných koncepcí pohonů, je závod Škody v Mladé Boleslavi. Kde se vyrábí pohromadě model Enyaq (elektrická „zadokolka“) s Octavií (vůz s pohonem předních kol se spalovacími motory).


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují

Expozice čínské značky BYD na autosalonu v Mnichově

VIDEO Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se...

ANALÝZA: Štve vás elektromobilita? Možná vás překvapí, co vám utvořilo názor

Ustřižený kabel

Informace se na nás valí ze všech stran, a zejména s rozvojem sociálních sítí začalo být běžné, že...

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

Citroën C3

VIDEO Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Vývozní strategie čínské automobilky BYD nedává moc smysl, pokud ji budeme...

VIDEO Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

Rekordní prodeje aut v síti AAA AUTO a Mototechna od začátku roku podporuje...

VIDEO AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu

VIDEO Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...

Škodovky mají správné ceny, hlídáme náklady, vysvětluje šéf české Škody

Jiří Maláček, šéf českého zastoupení Škody Auto hostem diskuzního pořadu...

VIDEO „Pořád je dostupnost mobility velmi dobrá,“ myslí si Jiří Maláček, šéf českého zastoupení Škody...

  • Nejčtenější

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

3. června 2024

Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39,  aktualizováno  23:54

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují

6. června 2024

Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se...

Na ČVUT vymýšlejí, jak do motorky nacpat palivový článek na vodík

6. června 2024

Motocykl poháněný vodíkem, který z výfuku vypouští vodní páru, je cílem projektu Hydrocycle....

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...