Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zákazníci říkají, že operátoři jsou méně dotěrní. Ale chyby se stále najdou

  1:08aktualizováno  14:00
Mobilní operátoři se v očích zákazníků za uplynulé dva roky stali méně otravnými, ukazuje to průzkum společnosti Enehano. Jenže zatímco v některých parametrech se operátoři zlepšili, jinde stagnují, nebo se dokonce zhoršují, takže péče o zákazníka stále není ideální.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Technologická společnost Enehano provedla v letech 2020 a 2022 průzkum mezi zákazníky mobilních operátorů. Zaměřila se v něm na spokojenost s jejich zákaznickým servisem. V roce 2020 označilo mobilní operátory za nejotravnější firmy 45 procent z 525 respondentů průzkumu. Kolik lidí si to myslelo vloni, firma sice neuvedla, ale výsledky nového průzkumu interpretuje jako zlepšení.

Operátoři totiž především přestali zákazníky do jisté míry obtěžovat zbytečnými telefonáty. Zatímco v roce 2020 se s takovým obtěžujícím telefonátem od operátora (třeba s nabídkou služeb) setkalo 33,3 % respondentů, vloni už to bylo „jen“ 26 %. Posun je to významný, stále to ovšem dává velký prostor ke zlepšení.

K tomu by podle názorů zástupců autorů průzkumu mohlo dojít. „Operátoři dříve neuměli ze všech svých systémů poskládat veškeré informace o zákazníkovi do jednoho komplexního profilu. Pak to vypadalo, že vůbec neznají vlastní zákazníky a že pravá ruka neví, co dělá levá,“ říká Jiří Vytlačil z Enehana a dodává: „To se naštěstí začalo měnit a operátoři postupně své interní systémy mění, slučují a přesouvají do cloudu. Jedním z pozitivních efektů pro zákazníka je pak právě menší množství zbytečných telefonátů.“

Podle průzkumu jsou také zástupci operátora v komunikaci se zákazníky pravdomluvnější, se lhaním nebo nepřesnými informacemi se však stále setkalo 21,3 procenta respondentů. Operátoři jsou také ochotnější řešit proaktivně některé potíže či potřeby zákazníků a necelých 15 procent zákazníků si v průzkumu vloni na jednání operátora nestěžovalo vůbec, zatímco v roce 2020 to bylo jen necelých 11 procent lidí.

Na druhou stranu průzkum ukazuje, že ve spoustě oblastí ke zlepšení nedošlo a že mají mobilní operátoři v přístupu k zákazníků stále hodně co zlepšovat. Nejčastějším neduhem je nadále dlouhé čekání na infolince nebo pobočce. Nijak se pro zákazníky nezlepšila ani srozumitelnost poskytovaných informací a celý proces řešení požadavků nebo problémů je stále prakticky stejně zdlouhavý. Oproti průzkumu z roku 2020 dokonce zástupci operátora připadají zákazníkům arogantnější a méně ochotní, značně stoupl i podíl stížností na lajdáctví.

Spokojenost se zákaznickou péčí u mobilních operátorů
Se kterými níže uvedenými negativními projevy jste se setkala/a jako zákazník při jednání s telefonním operátorem?2020
[% dotázaných]
2022 [% dotázaných]
Dlouhé čekání (na pobočce, na telefonní lince)35,034,9
Obtěžování (neustálé volání obchodního týmu apod.)33,326,0
Lhaní, neříkání celé pravdy25,121,3
Nesrozumitelnost (spousta obratů, kterým nerozumím)19,219,2
Pomalost (když chci něco vyřídit, strašně dlouho to trvá)18,518,2
Arogance16,016,9
Neochota14,115,3
Nefunkční systém/automat13,112,4
Pasivita (když chci něco vylepšit, musím si to zařídit sám/sama)12,89,1
Absence lidského přístupu10,79,9
Lajdáctví6,99,1
S ničím10,914,9

Zdroj: Enehano

  • Nejčtenější

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

20. května 2024

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj...

Chyba v novém systému pro iPhony dokáže oživit „zombie“ fotografie

17. května 2024  13:18

Nový systém iOS pro iPhony trpí zvláštní chybou. Uživatelům se objevují i roky smazané fotografie....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

O2 opět láká na levnější neomezená data. Slevu však trochu zkrouhlo

20. května 2024  7:02

O nové zákazníky začal usilovat i operátor O2. Znovu se zaměřil na svůj základní datově neomezený...

Víte, co vše dovede umělá inteligence v mobilech Samsungu? Odborník radí

22. května 2024

Společně s odborníkem z českého zastoupení Samsungu Petrem Holým jsme prozkoumali možnosti, jaké...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Němci musejí pro smartphony Motoroly třeba do Česka. Doma je teď nekoupí

19. května 2024  8:01

Německý soud nařídil v zemi zákaz prodeje mobilních zařízení značky Lenovo a Motorola. Společnost,...

V USA je to samý iPhone. Nabídka mobilů je mnohem menší než v Evropě

24. května 2024  7:02

V prvním čtvrtletí letošního roku měly iPhony na trhu ve Spojených státech více než poloviční tržní...

Čínská prémiová značka má fešáckou novinku. Láká na design a foťák

24. května 2024

Novinku už čínské Oppo představilo na domácím trhu a s jistotou se objeví i v Evropě. Designově...

Budují značku na unikátním designu, teď chtějí vyrobit superlevný mobil

23. května 2024  7:02

Telefonů má značka Nothing už několik a každý z nich se chlubí především originálním designem. Nyní...

Má dokonce vysouvací objektiv a žádný jiný mobil lépe nefotí

23. května 2024

Aktuálně nejlepší foťák ve smartphonu má Huawei Pura 70 Ultra. Koupíte ho oficiálně v Česku a levný...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...