Kvůli husté dopravě na koridoru zde řidiči obvykle stáli několik minut, než mohli koleje přejet. Přejezd už nyní neexistuje a pro chodce vznikl podchod doplněný výtahy.
Původně měla stavba stát 225 milionů korun, ale zdražování materiálů částku zvýšilo. Přesně ji bude Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje znát za několik týdnů po konečném vyúčtování. „Významnou roli hrála i cena oceli z okupovaného Mariupolu,“ uvedl ředitel krajských silničářů Roman Hanák.
Na stávající silnice je most napojen pomocí okružních křižovatek. Z jedné strany ústí do Svitavské ulice nedaleko autobusového nádraží, z druhé strany od Brněnské ulice.
V prvních dnech provozu bude na mostě povolená pouze třicítka, protože až do kolaudace se budou provádět dokončovací práce. Most bude zatím také uzavřený pro pěší.
„Zbývá ještě instalovat bezpečnostní zábradlí a protidotykovou ochranu nad železniční tratí. Na nájezdech z obou stran mostu jsou do té doby prozatím umístěná betonová svodidla. Předpokládáme, že v průběhu února či března by mohl být kompletně dokončen včetně osazení zábradlí a terénních úprav. Poté může být spuštěn provoz i pro pěší,“ doplnil stavbyvedoucí Robert Škarecký.
Hlavní nosný ocelový oblouk měří 78 metrů, celková délka nosné konstrukce je 158 metrů. Výška mostu nad terénem je devět metrů a výška oblouku 12 metrů. Starosta Jiří Crha (ODS) jej označil za nejdůležitější dopravní stavbu ve městě v novodobé historii.
VIDEO: Most v Blansku už překlenuje řeku, vysunutí kolosu zabralo deset dní |
„Stavba nového přemostění je naprostým unikátem z hlediska stavebně technického řešení, ale také toho estetického. Přínos pro Blansko je neoddiskutovatelný. Po 70 letech odkládání, plánování a příprav se Blansko konečně dočkalo komfortního mostu, který užijí nejen motoristé pro rychlejší a bezpečný přístup na Staré Blansko s téměř třemi tisícovkami obyvatel,“ řekl Crha.