Životnost. Po půlroce vydrží dělat tuhle náročnou práci jenom polovina z původních uchazečů. | foto: Petr Topič, MAFRA

Pozor na volající inženýry i nabídky rande. Call centra jsou světy samy pro sebe

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Upřímně: kdo z nás si někdy nevylil zlost na operátorech zákaznických linek, kam voláme, když máme problém? Mladší, často ženský hlas nás svádí k představě, že je to nezkušená elévka, na niž se lze vyřvat. Pozor! Že lidé zvedající tyto hovory jsou nejpodřadnější pracovní síla, je největší omyl, dokládá reportáž Magazínu DNES.

Jsme na návštěvě v kanceláři Martina Macháčka, vedoucího call centra dodavatele elektřiny Pražská energetika. Přišli jsme se pozeptat, jak se my Češi chováme k lidem zvedajícím telefony na zákaznických linkách. Martin Macháček si pro nás nachystal pár záznamů hovorů z nedávné doby. Pusťme si první z nich: „Dobrý den, já jsem se chtěl zeptat... Já jsem dostal mail, že jsem něco nezaplatil... Ale já jsem všechno zaplatil!“ dušuje se pán, kterého podle hlasu odhadujeme na důchodce. Je taky znát, jak je nesvůj, což lidsky chápeme. Nikomu není příjemné ocitnout se v roli dlužníka.

Sem tam se přihodí, že někdo začne operátorku balit. Někteří volající totiž dokážou báječně přehánět. Zvlášť v tom vynikají neplatiči, jimž byla odstřižena elektřina.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se