VIDEO: Facebook odhalil chytré brýle. Ikonický model povýšil na hi-tech kousek

  • 11
Americká internetová společnost Facebook ve čtvrtek představila své první chytré brýle. Mají volitelného virtuálního asistenta, takže fotografie a videa má jít pořizovat bez použití rukou jen prostřednictvím hlasových příkazů. Umožní poslouchat hudbu, přijímat hovory, fotografovat či natáčet krátká videa a sdílet je. Jejich cena v USA začíná na 299 dolarech (přes 6 400 korun).

Facebook se tak přiblížil svému cíli nabízet brýle pro rozšířenou realitu. Společnost generuje většinu tržeb z reklamy, ale výrazně investuje do technologií virtuální a rozšířené reality. Minulý rok uvedla, že vývoj brýlí pro rozšířenou realitu bude trvat deset let.

V případě virtuální reality člověk nevidí nic z reálného prostředí, zatímco u rozšířené reality se v reálném prostředí pohybují virtuální předměty. A existuje i mix těchto dvou způsobů zobrazování.

Sociální síť Snapchat bude mít šmírovací brýle. Nebudou pro každého

Brýle obsahují volitelného virtuálního asistenta, takže fotografie a videa má jít pořizovat bez použití rukou prostřednictvím hlasových příkazů. Facebook uvedl, že LED dioda na brýlích bude ukazovat, kdy je kamera zapnutá, aby ostatní lidé věděli, že jejich uživatel fotí nebo natáčí video.

„Naše brýle přináší nový způsob fotografování, telefonování nebo poslechu hudby. Chtěli jsme využít ikonický rám, který lidé po celém světě už léta milují. Přinesou nové zážitky a jsou důležitým krokem na cestě k brýlím, které budou vybaveny rozšířenou realitou budoucnosti,“ uvedl zakladatel společnosti Facebook Mark Zuckerberg.

Firma je vytvořila ve spolupráci s italsko-francouzskou společností EssilorLuxottica, pod níž spadá mimo jiné značka Ray-Ban. Ve Spojených státech bude cena brýlí Ray-Ban Stories začínat na 299 dolarech, což je v přepočtu více než 6 400 korun.

Průkopníkem byl Google

Chytré brýle jsou na trhu k dispozici už několik let. Mezi průkopníky v této oblasti patřila společnost Google už v roce 2014. Google Glass představovaly zajímavý experiment, který se však kvůli přepálenému marketingu stal synonymem neúspěšného výrobku, snažícího se o inovaci za každou cenu.

Takhle má vypadat evoluce. Brýle Epson Moverio BT-300 se povedly

O dva roky pozdě přišla s chytrými brýlemi i společnost Snapchat. Její brýle Spectacles s vestavěnými kamerami pro záznam videa na sociální síť Snapchat vzbudily v té době velkou senzaci. Zájem zákazníků však nedosáhl očekávání a brýlí se po celém světě prodalo jen několik desítek tisíc. 

V roce 2018 představila chytré brýle i společnost Intel. Firma v té době přišla s chytrými brýlemi, které se v podstatě neliší od brýlí dioptrických.  Nemají kameru a displej je neviditelný. Obraz se laserem vykresluje přímo na sítnici uživatele.

,