Podle mediálního zástupce firmy Petra Kubíčka se menší displeje pro větší komfort řidičů sjednocují do jednoho velkého.
Na podobném displeji se pak dá ovládat jakákoli funkce vozu, pro kterou je naprogramován. Continental také využívá 3D prvky na povrchu displeje, aby usnadnil řidiči orientaci při ovládání.
„Ten díky správnému zakřivení umožňuje plynule navázat na design vozu a 3D prvky na povrchu usnadňují řidiči orientaci při ovládání. Displej už neslouží pouze k naladění rádiové stanice, ale stává se centrálním mozkem celého auta, který je schopen zobrazit jakoukoli funkci, pro kterou je naprogramován,“ popisuje Kubíček.
Velký displej má funkci takzvaného multitaskingu. Spolujezdec díky němu například může sledovat film, zatímco řidič se může dál věnovat jízdě a sledovat na displeji důležité parametry.
„Unikátní technologie Optical bonding a Hybrid bonding vybavuje displeje antireflexní vrstvou, která neodráží světlo, jež by mohlo oslňovat řidiče během jízdy,“ dodává Kubíček.
„Současné displeje nabízejí řidiči širokou škálu možností – od sledování navigace přes přehrávání hudby až po spárování s mobilním telefonem k využití nejrůznějších aplikací,“ uvedl ředitel brandýského závodu Tomáš Vondrák.
Vzhled displeje se dnes maximálně přizpůsobuje požadavkům značky. „Špičkové nanotechnologie naší společnosti umožňují téměř nekonečný výběr forem a tvarů. Bohužel nedávný trend plochých displejů způsobil, že byly návrhy nezajímavé a zaměnitelné. Z tohoto důvodu máme v nabídce hned několik variant přinášejících displejům jedinečnost. Design doplňujeme například o 3D prvky pro lepší orientaci řidiče, a to bez ohledu na to, zda se na obrazovku zrovna dívá, nebo ne,“ dodává Tomáš Vondrák.
„Pomáhají i tlačítka, která nejsou vidět. Senzory rozpoznají přibližující se prst a zobrazí příslušné symboly, které v uživateli navodí pocit drobných výstupků z obrazu. Poté se změří tlak vynaložený při dotyku, aby nedošlo k náhodné aktivaci nějaké funkce. Při odtažení ruky displej zhasne a vrátí se zpět do původního režimu,“ popisuje Petr Kubíček.
Continental připravuje i další inovace. Plánuje například začlenění hlasového asistenta Alexa od Amazonu přímo do vozu. Změny ale zavádí i ve vlastním výrobním procesu. Od minulého roku zde funguje projektový tým Smart Automation, který do výroby pro zvýšení efektivity mimo jiné zapojuje roboty a také tzv. coboty, kteří spolupracují s lidmi.
Continental Automotive Czech Republic v Brandýse nad Labem vyrábí autorádia, multimediální systémy a jejich přední displeje, palubní přístroje, ovládací panely klimatizací, telematiku, eCall systémy a řídicí jednotky palivových systémů. Mezi zákazníky firmy patří největší světové automobilky. Zaměstnává zde asi dva a půl tisíce lidí.
Německá společnost byla založena v roce 1871 a ve svém tehdejším výrobním závodě v Hannoveru vyráběla produkty z pryže, pogumované látky a gumové pláště pro kola kočárů a jízdních kol. Gumárenská výroba pro automobilový a později i těžký průmysl na dlouhou dobu vévodila výrobkovému portfoliu společnosti.
Změna nastala až v devadesátých letech dvacátého století, kdy Continental rozšířil svou obchodní strategii a díky několika akvizicím se postupně stal komplexním dodavatelem pro automobilový průmysl. V současnosti patří Continental s víc než 235 tisíci zaměstnanci v 58 zemích světa mezi pět největších dodavatelů světových automobilek. V říjnu letošního roku oslaví sto padesát let od založení.
Kořeny závodu firmy v Brandýse nad Labem sahají až k národnímu podniku PAL. V roce 1998 se výroba z původních pražských prostor přesunula do nově postavené brandýské budovy.