Čtvrtá generace modelu Fabia vychází poprvé z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen. Vyrábět se bude na stejné lince jako modely Scala a Kamiq. Před náběhem výroby udělala automobilka úpravy nejen na montážní lince, ale také v lisovně a svařovně. Celou řadu výrobních operací převezmou roboti.
Fabia je po Octavii druhým nejúspěšnějším modelem značky. Od představení první generace tohoto modelu v roce 1999 bylo zákazníkům dodáno více než 4,5 milionu vozů. Se svou délkou 4 108 milimetrů překonává nová generace modelu poprvé hranici čtyř metrů a nabízí při šířce 1 780 milimetrů ještě více místa než její předchůdkyně. Objem zavazadlového prostoru se u novinky zvýšil o 50 litrů na 380 litrů.
Škoda Auto nabízí novou fabii s předním pohonem a manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Na výběr je pět benzinových motorů. Novinka navíc nabízí řadu asistenčních systémů, které byly dosud vyhrazeny vozům vyšších tříd. Více o nové fabii čtěte zde.
Čtvrtá generace Škody Fabia přijde na český trh na konci léta a první vozy se na silnicích objeví na podzim. S předsériovým prototypem jsme se už svezli, podrobnosti čtěte zde.
Cena bude začínat na 329 900 Kč. Spolu s novým hatchbackem bude v prodeji kombi verze Tour současné generace za stejnou cenu. Cena nové fabie začíná o 35 000 Kč výše než srovnatelný model třetí generace, navíc má ale v základu výbavové prvky zhruba za 40 000 korun. Konkurenční Renault Clio stojí v základu 315 000 korun, Toyota Yaris 352 500 Kč. Druhý nejprodávanější vůz ve třídě malých aut, Dacia Sandero, začíná na 239 900 Kč.