ilustrační snímek | foto: Archiv Haribo

Cenová válka o medvídky. Lidl přestal prodávat cukrovinky Haribo

  • 359
Výrobce bonbónů Haribo zdražil své produkty a rozzlobil tím některé obchodní řetězce. Supermarkety v Německu reagují úplným stažením cukrátek z prodeje, nebo omezením jejich dostupnosti. V Česku přestane cukrovinky od Hariba prodávat řetězec Lidl, další prodejci mírně zvedají jejich cenu.

Haribo je jedním z největších výrobců želé sladkostí na světě, v tuzemsku je známý hlavně svými gumovými medvídky. Německé centrále diskontu Lidl se nelíbí, že cena 360gramového balení medvídků se má zvýšit o dvacet centů na 1,29 eura. Na zdražení reagoval stažením veškerých výrobků společnosti Haribo ze svých obchodů.

Na výrobce alkoholických medvídků kleklo Haribo. Není to fér, brání se firma

Značka zmizí také z pultů supermarketů Lidl v Česku. „Nákup výrobků společnosti Haribo je zajišťován německou centrálou Lidl. V tuzemsku tak v okamžiku omezení nákupu nebudou tyto výrobky pro zákazníky dostupné,“ vysvětluje mluvčí českého Lidlu Iveta Barabášová.

Ke zdražování však mají výtky i další řetězce, například největší síť supermarketů v Německu Edeka. Tato firma prozatím snížila dostupnost produktů Haribo ve svých prodejnách o čtyřicet procent. 

Haribo zdražování zdůvodňuje rostoucími náklady na výrobu. Pro Lidl a Edeku je však zvyšování cen nepřijatelné. Tvrdí, že v posledních týdnech je u zákazníků znát změna spotřebního chování, kdy kvůli nejistotě a strachu stále častěji hledají cesty, jak ušetřit.

Omezení dostupnosti nebo mírné zdražení

Další řetězce v Česku reagují na zdražování Hariba různě. „Snížili jsme počet položek od tohoto dodavatele. Pro zákazníky však držíme původní ceny“, říká mluvčí Tesca Václav Koukolíček. 

Zdražování v Česku nekončí, vysoká inflace osekává lidem reálné mzdy

Podobně postupují i hypermarkety Globus. „Nové nákupní ceny nám byly oznámeny v dubnu s platností od července. Prodejní ceny však v Globusu zůstaly stejné,“ tvrdí mluvčí sítě Lutfia Volfová.

Další prodejci pak přistoupili ke zdražování. „Na Košíku jsme naposledy měnily ceny v průběhu června, s vyřazováním sortimentu společnosti Haribo však nepočítáme“, uvádí mluvčí online obchodu Košík.cz František Brož. „Výrobky firmy Haribo máme stále v nabídce. Za poslední dobu došlo pouze k mírnému navýšení ceny,“ dodává mluvčí Kauflandu Renata Maierl.