Ulice je nyní pro automobily průjezdná ve směru do centra, z druhé strany je potřeba využít objízdnou trasu.
„Ve směru z města mohou vozy do 3,5 tuny využít ulici Studentskou, těžší pak Ruskou nebo Podkrušnohorskou,“ uvedla Jana Jünglingová z litvínovského odboru investic a regionálního rozvoje.
Není ani možné zajíždět z Mostecké ulice ke garážím naproti nádraží. Majitelé musí využít ulici U Zámeckého parku.
Pokud jde o autobusy, ty se na nádraží dostanou z obou směrů. Žádná linka však už nestaví u zastávek v Mostecké ulici, ale zajíždí do prostoru nádraží.
Pro pěší se uzavřely oba přechody u nádraží. K přejití je vyzývají značky v jiných částech lokality.
Proměna litvínovského nádraží v moderní dopravní uzel má probíhat v celkem čtyřech etapách. Už v červenci došlo v rámci přípravných prací ke zbourání několika budov, které terminálu musely ustoupit. Na jejich místě má vzniknout parkoviště a úložné klece pro kola.
Kompletně hotovo má být zhruba v polovině příštího roku. Vysoutěžená cena činí 64 milionů korun. Město získalo dotaci.
Provozu v Mostecké ulici se dotkne i třetí a čtvrtá etapa. Jejich přesné termíny však zatím nejsou jasné. Komplikací je průběh chystané rekonstrukce tramvajové tratě. Ta už měla probíhat, jenže kvůli koronaviru došlo k výraznému zpoždění. Dopravní podnik teprve vybírá zhotovitele. Kdy se s pracemi začne, v tuto chvíli není jasné.
„Zájemci o zakázku mají právo na prohlídku staveniště, to ale kvůli hygienickým opatřením nebylo dlouho možné, mohlo se to uskutečnit až později,“ vysvětlil důvod zpoždění Jiří Holý z dopravního podniku.