Seriál amatérských závodů pod patronací Tour de France během své více než desetileté existence navštívil řadu zemí po celém světě. V příštím roce poprvé zavítá i do Česka.
Tour de France míří do Čech. Účastnit se můžete i vy a u nás výhodně |
„Jsem rád, že se nám podařilo tuto akci vybojovat,“ říká David Trávníček, statutární ředitel pořádající agentury. „Naším hlavním cílem bude, aby si to lidé užili a chtěli se vrátit.“
Cílem projektu je přiblížit lidem kulisy francouzské Grand Tour a profesionální cyklistiky. Vrcholem programu bude závod, který se uskuteční v sobotu 5. června 2021.
„Start závodu bude v Praze, většina trasy pak povede v nejkrásnějších lokalitách Středočeského kraje,“ uvedl Přemysl Novák, šéf organizačního výboru.
Závod je určený všem výkonnostním kategoriím. Kratší varianta povede po uzavřeném 90kilometrovém okruhu, ta delší bude obsahovat celkem 130 kilometrů.
Podobně jako na té skutečné Tour de France, i zde ten nejlepší obdrží žlutý dres. Ve hře také budou zelený a puntíkatý dres, které se budou udělovat na základě měřeného segmentu.
„Když se řekne Tour de France, vybaví se mi emoce,“ popisuje Zdeněk Štybar, ambasador projektu. „Přijde mi úžasné, pokud lidé v Česku dostanou šanci prožít si podobnou atmosféru. Je to skvělá příležitost.“
Jestli se závodu zúčastní, zatím není jisté, rozhodne se až podle programu. Kdo by však na startu neměl chybět, je Martina Sáblíková, která je rovněž ambasadorkou. „Je to na 99 procent,“ hlásí.
„Cyklistika je takovou mojí srdeční záležitostí,“ říká trojnásobná olympijská vítězka v rychlobruslení. „Tour de France pravidelně sleduji. Upřímně trochu tiše závidím Zdeňkovi, že ji mohl jet,“ usmála se.
Kromě samotného cyklistického klání pořadatelé chystají i doprovodný program. Už na podzim odstartuje přípravný kemp, který bude obsahovat vyjížďky, workshopy, v plánu je i soustředění na Mallorce, který by měl zaštiťovat Štybar, který zde pravidelně trénuje.
Uspořádat L´Etape není jednoduché. „Tour de France je obrovská značka,“ vysvětluje Trávníček. „Napřed si udělají audit, aby zjistili, kdo jste a jestli máte potřebné schopnosti něco podobného zorganizovat. V okamžiku, kdy se ujistí, že s vámi mohou ztratit slovo, tak vám teprve oznámí podmínky.“
„Máme takové čtyři velké bible od ASO (agentura pořádající Tour de France), jak má celá trať vypadat, jak má vypadat cílový koridor, jaká má být použitá hudba...“ přibližuje Novák.
Podle striktních pravidel dokonce nejlepší závodník sice obdrží žlutý dres, při vyhlašování si ho ale nebude moci obléct.
Smlouvu organizátoři uzavřeli na tři roky. „Jeden ročník bude zhruba atakovat hranici deseti milionů korun. Je v tom ale všechno, co musíme vynaložit, včetně času, práce a zkušeností, které máme,“ vysvětlil Trávníček.
Předprodej voucherů startuje v pátek 21. srpna exkluzivně pro čtenáře iDNES Premium. Od pondělí 24. srpna budou moci vouchery lidé zakoupit i v síti Ticketportal.
„Zájemci si tak mohou zajistit voucher dopředu a následně jej využít v procesu registrace. Ta startuje na oficiálních stránkách závodu 14. září,“ uvedl Novák.