Operátorovi T-Mobile už téměř 24 hodin nefungují interní systémy. Zákazníci se tak nedostanou ke svým účtům, na web operátora ani do jeho aplikace, nefunguje infolinka nebo autentizační SMS bankovních služeb. Naopak klíčové služby jako volání, SMS a mobilní data by měly fungovat.
Problémy hlásí třeba i klienti bank, kterým nechodí autorizační SMS při práci s transakcemi. Chybové hlášení najdete také na webu operátora nebo v mobilní aplikaci (týká se to všech zákazníků jak s mobilními tarify, tak třeba i internetem či televizí).
Čtenáři iDNES.cz hlásili i problémy s roamingem například v Chorvatsku. Podle vyjádření Jiřího Janečka z tiskového oddělení nicméně operátor žádné výpadky v zahraničí neregistruje.
„Výpadek interních systémů nemá žádný vliv na roamingové služby, například ve zmiňovaném Chorvatsku. Nemáme ani hlášenou žádnou poruchu od našich roamingových partnerů,“ upřesnil Janeček.
Operátor přestal účtovat mobilní data, aby k nim měli přístup zákazníci, kteří si je nemohou nyní dokoupit v aplikaci operátora.
„Od dopoledních hodin 30. 6. je T-Mobile postižen IT výpadkem, který má vliv především na interní systémy operátora. Zákazníci tak mohou narazit na nedostupnost obslužných kanálů (infolinka, zákaznické systémy na prodejnách, samoobsluha, aplikace Můj T-Mobile),“ vysvětluje mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.
Výpadek začal odpoledne 30. června
T-Mobile problémy přiznával od počátku na sociálních sítích, původně měl být výpadek systémů vyřešen po pár hodinách, nakonec se protáhl přes noc, a podle všeho se ho nepodaří vyřešit ani během dnešního dne.
„Na odstranění problému, jenž nastal v hradeckém datovém centru, se intenzivně pracuje. Plné obnovení všech dotčených služeb si vyžádá několik desítek hodin, ale již během předchozích hodin se podařilo některé služby obnovit, a my uděláme vše proto, abychom závadu odstranili v nejkratším možném termínu. Všem zákazníkům se omlouváme za vzniklé problémy a děkujeme za trpělivost,“ dodává Kemrová.
Výpadek operátor přiznal poprvé v úterý a uváděl, že by měl být vyřešen v odpoledních hodinách. „V současné době evidujeme výpadek interních aplikací T-Mobilu, jenž byl způsoben pádem diskového pole. Výpadek postihl všechny obslužné kanály operátora, včetně samoobslužných. Na odstranění závady se intenzivně pracuje, plné obnovení provozu očekáváme do 15:00,“ řekl v úterý mluvčí operátora Jiří Janeček. Jenže ani pozdě večer se situaci nepodařilo vyřešit a operátor na Facebooku připustil, že problém budou technici řešit celou noc. Což se potvrdilo, problémy pokračují i ve středu 1. července.
Výpadek se naštěstí netýká samotných služeb, jako jsou volání, SMS či data, v tomto ohledu je vše v pořádku. V takové míře nedávno zaznamenal výpadek operátor Vodafone, kterému na několik hodin zcela vypadla síť, a tedy i veškeré služby (více v článku Vodafone měl masivní výpadek. Hodiny nefungovaly prakticky žádné služby).