Nejčastějším důvodem k odstávkám pevného připojení přes DSL je podle T-Mobilu modernizace datových sítí. Operátor bude výpadkem postižené zákazníky nejen informovat o nedostupných službách, ale i o možnosti získat neomezená mobilní data v podobě balíčku Volná data. A to zcela bezplatně a navíc nejen při plánované odstávce – tuto náhradu budou moci získat i v případě neplánovaného výpadku služeb. Svůj smartphone mohou posléze využít coby wi-fi hotspot.
Operátor tímto reaguje na žádosti drtivé většiny zákazníků, kteří v dřívějších průzkumech takovou kompenzaci nedostupných služeb často zmiňovali.
Balíček Volná data je možné aktivovat pouze v době nedostupných DSL služeb a je platný dvanáct hodin. Po jeho aktivaci mají neomezená data přednost v čerpání před daty zákazníkova tarifu či zákazníkem aktuálně využívaným datovým balíčkem. V případě, že bude výpadek DSL služeb trvat déle než dvanáct hodin, zákazník si může neomezený balíček aktivovat znovu.
T-Mobile je v současnosti jediným tuzemským operátorem, který k takovéto formě kompenzace přistoupil. Zákazníci O2 a Vodafonu se budou muset v případě výpadku pevného internetového připojení i nadále obracet se žádostí o kompenzaci přímo na operátora.