„V ústřednové části sítě (core network) došlo k neočekávané hardwarové chybě. Ta následně způsobila přetížení řídících prvků sítě. Potíže už technici odstranili, problém způsobila hardwarová chyba několika karet EPG,“ upřesnila redakci Mobil.iDNES.cz důvod masivního čtvrtečního výpadku Kateřina Šantorová z tiskového oddělení Vodafonu.
Technický tým podle Šantorové v současnosti pracuje na tom, aby k podobné situaci v budoucnu již nedošlo.
„Za veškeré nepříjemnosti se omlouváme a jako omluvu nebudeme odečítat data z mobilních tarifů během celého pátku,“ dodala s tím, že se to týká všech zákazníků operátora. Tedy jak firemních, tak nefiremních s tarify i předplacenkami.
Za masivní výpadek se na Twitteru omluvil i generální ředitel Vodafonu Petr Dvořák:
Výpadek postihl i služby kabelové televize a internetového připojení bývalé společnosti UPC, kterou Vodafone loni převzal.
„Došlo k odběrové energetické špičce, která vyřadila z provozu hlavní a záložní technologii (headend) pro distribuci digitálního televizního signálu UPC TV a Vodafone TV. Zároveň byla tato hlavní i záložní aktivní technologie poškozena,“ vysvětlila Šantorová výpadek televizní služby s tím, že zákazníci operátora nemohli z tohoto důvodu využít třeba ani zpětné přehrávání. Vodafone příčinu výpadku televize analyzuje.
Žádný pokles v provozu nepocítil Vodafone pouze v internetové pevné síti bývalého UPC. „Žádný prvek sítě neměl výpadek. Někteří klienti mohli mít ale problém s novým přihlášením do sítě,“ upřesnila Šantorová.