Provoz vlaků je omezen v úseku mezi Šternberkem a Uničovem ode dneška, od soboty přibližně do 13. prosince pak bude kvůli stavebním pracím na části tratě vedoucí ze druhého jmenovaného města do Újezdu u Uničova zcela přerušen.
„České dráhy proto musejí po dobu výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahradit autobusy. S ohledem na delší jízdní doby po silnicích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí dopravce Vanda Rajnochová.
Nynější výlukový jízdní řád je podle ní zatím dočasný pro zbytek letních školních prázdnin, během srpna bude vydán nový platící od září.
Výlukový jízdní řád a umístění zastávek autobusů zde |
České dráhy upozorňují, že vzhledem k omezenému počtu míst v autobusech je nutné, aby se případné větší skupiny cestujících jako školní výlety nebo turisté nahlásily Kontaktnímu centru Českých drah alespoň 72 hodin před plánovaným odjezdem, a to na telefonním čísle 221 111 122 nebo na e-mailu info@cd.cz.
„Informace najdou cestující také na informačních stránkách o omezení provozu a případné dotazy zodpoví i operátoři zmíněné zákaznické linky,“ dodala Rajnochová.
Po trati denně jezdí tisíce lidí, délka cesty klesne až na polovinu
Omezení na zmíněné trati prosincem neskončí, další dlouhé výluky nastanou v příštích dvou letech mezi Újezdem u Uničova a Šternberkem a poté ve zbylém úseku do Olomouce. Lokální trať totiž čeká elektrifikace a velká modernizace za zhruba 3,9 miliardy korun, která má být dokončena v polovině roku 2022. Po ní bude mít řadu parametrů srovnatelných s hlavními koridory.
„Cílem stavby je zvýšení kapacity této velmi vytížené trati i maximální rychlosti a to na 160 kilometrů za hodinu, odstranění většiny propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti železničního provozu i cestujících a v neposlední řadě také zajištění bezbariérového přístupu ve stanicích a na zastávkách“, shrnul generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se díky tomu zkrátí ze 40 na 28 či 26 minut a v pracovní dny budou ve špičce jezdit i spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi dokonce za 17 minut.
„Spojení Olomouce a Uničova patří mezi tři nejvytíženější neelektrizované tratě v Česku. V úseku před Olomoucí se po ní přepraví takřka čtyři tisíce lidí denně a na trase Šumperk – Olomouc jde celkem o více než sedm tisíc cestujících,“ vysvětlil v roce 2015 ředitel Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík obrovskou investici do lokální tratě.