Automobilka se k této možnosti zatím nevyjádřila, již dříve uvedla, že má zájem na objasnění tragédie.
Řidič tesly minulý čtvrtek v kantonu Ticino z neznámých důvodů ztratil kontrolu nad řízením a narazil do středových svodidel; vůz se po srážce převrátil a vzňal.
Švýcarští hasiči předpokládají, že za vznícení může přehřátý lithium-iontový akumulátor. Přehřátí mohlo podle hasičů nastat tak, že vlivem nárazu se v akumulátoru spustil nekontrolovatelný termický proces a baterie se po dosažení kritické teploty vzňala.
Řidič tesly jel v době nehody podle médií vysokou rychlostí, zda byl puštěný autopilot, známo není. Během používání této funkce, kterou jsou vybaveny také jiné autonomní vozy, se již stalo několik vážných nehod i s úmrtími.
Shodou okolností v pátek narazila tesla, konkrétně Model S, v americkém Utahu do kamionu. Řidička vypověděla, že měla puštěné automatické řízení a v době nehody se věnovala mobilnímu telefonu.
Jak se hasí elektromobilNa uhašení tesly je třeba 12 tisíc litrů vody Sám výrobce elektromobilů Tesla dodává záchranným složkám popis instrukcí, jak požár hasit. Nejde jen o způsob likvidace samotného požáru, nutné je i použití speciálních ochranných pomůcek kvůli toxickým výparům z baterií. Vůz se následně musí ještě 48 hodin sledovat – pro případ, že by baterie opětovně vzplanuly. Na vůz je třeba nasypat obrovské množství písku nebo jej doslova zaplavit vodou, Tesla hovoří o 12 tisících litrů. |